Alla inlägg den 9 februari 2014

Av bandystars - 9 februari 2014 00:15

Kändes det inte härligt att vakna upp i lördags och konstatera IF Stjärnan lyste högt upp i tabellen. Själv sov jag jättegott och vaknade inte förrän ½ 8 på morgon pigg och utvilad när jag konstaterade att några av mina drömscenarier slog in. Stjärnorna lyste starkt som serieledare helt sjuk som lokalblaskorna skrev. Fantastiskt tycker jag från min horisont att de uppmärksammade matchen och la ut det på cyberrymden detta tillhör inte vanligheten.
 
Men det kom en vardag fast det var lördag och sanningen ögonblick var frågan skulle de få behålla platsen. 
Serietvåan Derby möte Månsarp på bortais som försökte sälja sig dyrt och en sensation låg ett tag i luften. Månsarp bjöd nämligen upp till kamp och lede matchen med 2 – 1 i halvlek. Derby kvitterade dock i 47: min och drog sen ifrån i 69: min och vann med 3 – 5. Vilket innebar att Derby övertog första platsen på bättre målkvot men samma poäng som Stjärnorna. Derby kan få 24 poäng men måste då vinna hemma mot Åby/Tjureda och borta mot Malmbäck. Är det de som bär favoritskapet just nu.

Ny trea är nu Skirö-Nävelsjö med 19 poäng S-N som vann över Waggeryd möter Målilla borta och Bore hemma kan få ihop 23, men här stoppar jag in en brasklapp.

Målilla 5:a nu på 18 poäng vill vara med i striden också kan få ihop 22 poäng om de vinner över Skirö-Nävelsjö hemma och Månsarp borta i sista.

Fyran Åby/Tjureda 19 poäng vann över Malmbäck som blev senaste omgången förlorare. Å/T kan teoretiskt få 23 även de men det krävs seger över Derby först och sen Waggeryd i sista

Sexan Malmbäck veckans förlorare 17 poäng och har bara en match kvar att spela kan teoretiskt få 19 poäng och kan glömma bli seriesegrare och nå en kvalplats. Däremot kan de stjälpa Derby från att vinna serien då de möts i sista omgången
 
Det kan bli en mycket spännande sista omgång fast vi fortvarande har flera lag som har två omgångar kvar och förhoppningsvisst håller Stjärnorna fina trend i sig och en vinst i sista matchen lokalderby mot Bore då står Stjärnorna på 22 poäng och vi tvings sitta där och svettas in i den sista matchsekunden i sista omgången kanske. Det är nämligen teoretiskt fortvarande fullt möjligt att vi har flera lag på 22 poäng när serien är färdigspelad och det blir en målkvotaffär vem som vinner och vem som eventuellt får en extra kvalplats. Det skall nämligen kvalas upp till allsvenska en serieseger är inte värd en direktplats längre.

Presentation


Bandystars en supporter långbortistan som följer sina stjärnor från sin position andra sidan det småländska höglandet och ibland så möts de uppe på platån när bortamatchen är närmare en hemmamatch.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bandy div 1

Besöksstatistik

Bandy div 2 + övrig bandy

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards