Tjust Bandy hade stora målvaktsproblem den gångna säsongen när laget slutade sist i division 1 södra. Det har därmed varit prioriterat att rekrytera en målvakt av klass, något som klubben nu anser sig ha lyckats med.

22-årige Emil Paulin Ström har de två senaste säsongerna spelat för IFK Motala i Allsvenskan där han har varit burväktare tillsammans med tidigare Tjust Bandy-keepern Jussi Aaltonen.

Emils moderklubb är Hammarby, där spelade han också ända fram till att han gick till Motala. I och med Emils påskrift har Tjust Bandy tre målvakter under kontrakt 2016/2017 då Daniel Wärn och Victor Ström finns tillgängliga.

Wärn håller dock på att ta sig tillbaka från en blodpropp och Victor Ström är bara 16 år, så Paulin Ströms ankomst är välkommen.

"Vi har fått goda vitsord om honom och vi behöver tre målvakter i truppen, det såg vi inte minst förra säsongen", skriver Tjust Bandy i ett pressmeddelande.

– Jag har haft en bra dialog med Fransson som jag känner sedan tidigare,. Nu var det inte avgörande, men det är alltid lite skönt att känna någon på ett nytt ställe man kommer till, säger Emil Paul Ström och fortsätter:

– Personligen har det blivit mycket bänknötande i Motala, så jag siktar på att få spela mer nu. Jag vill utvecklas som bandyspelare och Tjust känns som en bra klubb att göra det i, säger Emil.

– Jag har pratat med Jussi (Aaltonen) och Jaakko (Niemi) som var i Tjust tidigare och de hade bara gott att säga om föreningen. Jag ser fram emot en spännande säsong.