Alla inlägg den 3 februari 2014

Av bandystars - 3 februari 2014 07:44

Stars var frånvarande bokstavligt denna lördag blev det en Stjärnvinst ändå som jag kunde konstatera när jag återvände till bandyvärlden.
Jag behövde inte ens analysera matchen. Allt jag behövde veta fanns nedskrivit på hemsidan direkt efter matchen.
Inledningsvisst kommer jag dock att tänka på att det där med problem på Waggeryds IP är inte nytt samma fenomen har jag varit med om förr. Då som nu blev det ändå en Stjärnvinst och om jag inte missminner mig fanns Henke också med i protokollet efteråt.

Nedan saxat från Hemsidan  

När man kom till arenan i Vaggeryd så visade det sig att dom hade en läcka i rören på kylaggregatet, så dom inte kunde köra ut någon kyla. Eftersom att det var några plusgrader i luften så gjorde det att isen var ganska mjuk och svårspelad.

I matchen så tog stjärnorna tag i taktpinnen från första minut och tryckte ner Waggeryd i knät på egen målvakt. Efter 8 minuter lyckades Henrik Lindberg på en lyrboll från Christian Åström, trycka in både bollen och sig själv i målet. Sedan gjorde man 2 mål till och man ledde med 0-3 efter 18 minuter. Då slappnade man av lite och Waggeryd fick tillfälle att skapa några lägen, dock resultatlösa. I 40:e minuten fick IFS en straff som Waggeryds målvakt tyvärr räddade. I och med straffräddningen så slutade första halvlek med en 3-0 ledning till Stjärnan efter en bra inledning.

Andra halvlek var ganska avslagen och chansfattig, inget av lagen skapade några riktigt farliga lägen. Det dröjde ända fram till 71:a minuten när Ivan blev neddragen i Waggeryds straffområde och domaren blåste straff. En straff som Valerey säkert tryckte in bakom Waggeryds målvakt och utökade ledningen till 0-4. Resten av matchen blev en transportsträcka och bästa chansen att utöka ledningen hade Henrik Lindberg på hörna, men bollen tog i ribban och gick ut. Matchen slutade alltså 0-4 (0-3) och det inkasserade 2 viktiga poäng som behövs om man vill vara med och slåss i toppstriden.
Målskyttar: Valerey Savichev 2, Henrik Lindberg och Ivan Ushakov 1 mål vardera.

Presentation


Bandystars en supporter långbortistan som följer sina stjärnor från sin position andra sidan det småländska höglandet och ibland så möts de uppe på platån när bortamatchen är närmare en hemmamatch.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bandy div 1

Besöksstatistik

Bandy div 2 + övrig bandy

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards