Direktlänk till inlägg 29 december 2013

Tack Bore

Av bandystars - 29 december 2013 18:08

Ibland måste vi rikta vår tacksamhet till lokalkonkurrenten som troligen lärde sig en hel del av Stjärnorna annandagen och bjöd upp till dramatik av dess like på Arenan denna dag. För nog får vi se Bore vinsten över Skirö/Nävelsjö med 7 – 5 som en skräll. Dessutom så får vi ta åt oss lite av äran då flera skolade i Stjärnorna stod en för 4 mål och en för två och flera passningar och kanske även målskytten som fixade ett mål har stjärnstatus idag i Bore och utmärkte sig.
Bore tog ledningen i 6:e min via en fd stjärna Peter Berglund. Dock kvitterade S/N i 13:e min.
Men Peter Berglund ändra på detta i 24:e min och Bore återigen i ledning på nytt, denna gång kommer passningen från en fd stjärna Niclas Nieminen.
En annan bekant från Stjärnorna Andreas Johansson ökar på Bore ledningen i 27:e min och detta resultat står sig halvleken ut.

Andra halvlek.
Skirö/Nävelsjö verkar pratat igen under pausen och är nu mer på hugget och tilldöms i 49:e min en straff som Niklas Bernström förvaltar föredömligt och reducera till 3 – 2. Samme Niklas och S/N kvittera sen i 59:e min till 3 – 3 och S/N nu kommit ikapp och är med i matchen.
Troligen blir det mer och mer hetlevrat på isen då Linus Karlberg i S/N 10 min senare (69:e min) fullständigt tappar humöret och få matchstraff. Hindra detta inte S/N och Petter Johansson från att ge S/N ledningen med 3 – 4 i 72:e min.
Bore ger inte upp och Kristoffer Lundgren kvittera i 76:e min till 4 – 4 återigen via ett pass av Niklas Nieminen.
Spänningen är olidlig och Bore tar timeout hjälper detta inte utan S/N tar återigen ledningen i 82:e min 4 – 5 denna gång via hörna.
S/N med en man mindre börjar bli trötta och försöka bevaka hjälper detta föga när det bjuds på tillfällen kvittera Bore till 5 – 5 genom Andreas Johansson pass bekantningen Peter Berglund.
S/N verkar nu falla ihop som ett korthus för i 89:e min gör återigen Andreas Johansson mål 6 – 5 till Bore passningen återigen från Peter Berglund. Spiken i kistan i samma minut 7 – 5 sätter Andreas Johansson pass denna gång Ronnie Polgar och detta innebar att Skirö/Nävelsjö fick inkassera sin andra förlust och detta återigen av lag från Oskarshamn.

Nu kommer Skirö/Nävelsjö på besök i övermorgon Nyårsafton för att få revansch på sin första förlust som Stjärnorna gav de i premiären samtidigt hinner de knappt slicka såren efter den andra förlusten.
Dagens besvikelse måste ändå vara dagens publiksiffra 45 st men var fleratalet Borefans dess gladare  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bandystars - 14 december 2023 07:07

Så vill bandyn nå ut i Borås utsatta områden: ”Har aldrig stängt ute någon” En miljon kronor i månaden. Så mycket betalar Borås stad för isbanan på Boda. – Det pratas mycket om besparingar. Men det räcker att vi vart tredje år f...

Av bandystars - 9 november 2023 13:18

Elitserien och Bandyallsvenskan herrar är igång. Bandyallsvenskan damer och div 1 serierna startar på lördag och söndag  Elitserien Herr 23/24 Elitserien Dam 23/24 Bandyallsvenskan Herr 23/24 Bandyallsvenskan Dam 23/24 Division 1 23/24...

Av bandystars - 2 november 2023 18:40

Polisen inför väskförbud vid vissa arrangemang - så påverkas svensk bandy Med anledning av den förhöjda terrornivån har polismyndigheten beslutat att införa väskförbud vid större offentliga arrangemang.   Svenska Bandyförbundets bedömning är att...

Av bandystars - 25 oktober 2023 10:02


Bandypuls är en sajt om bandy. Vår bevakning har inga geografiska gränser och Bandypuls finns som sajt, app, i nyhetsbrev och sociala medier.   ...

Av bandystars - 25 oktober 2023 09:56


Så ser du Elitserien 23/24 Via denna länk hittar du också andra kanaler    ...

Presentation


Bandystars en supporter långbortistan som följer sina stjärnor från sin position andra sidan det småländska höglandet och ibland så möts de uppe på platån när bortamatchen är närmare en hemmamatch.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bandy div 1

Besöksstatistik

Bandy div 2 + övrig bandy

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards