Alla inlägg den 9 december 2013

Av bandystars - 9 december 2013 06:15

Ryssland har varit på besök och mött Sverige i två matcher mot svårast tänkbara motstånd

Jag och en av mina söner var på den ena tillsammans med 1021 st andra och stortrivdes. Sonen som aldrig sett en bandymatch förr var salig efteråt och jag tror han blivit lite bandyfrälst nu

Försökte jag filma lite med min lilla fickkamera och då får det inte bli några långa sekvenser. Var det endast tre som lyckades.

Ryska nationalsången pampig som vanligt kanske beror detta på att det var den jag hörde flest gånger förr när det gällde segra i olika idrottstävlingar

Svenska nationalsången inte lika pampig om jag skall vara ärlig och det är först i slutet som får den att lyfta ”att jag vill leva och dö i Norden” men med tanke historiskt och sportsligt så vill vi ta död på alla fienden vi mött först.

Den första spelades på Heden i Göteborg en arena som för ögat inte ser så där imponerande ut men centralt läge en kostfryst utomhusplan där GAIS spelar sina matcher när det finns is förståss. Vilket i år och för annan del i flera år inte funnits till seriepremiärerna. Var det i grevens tid som det skapades is på Heden även i år och först en vecka innan landskampen kunde GAIS gå ut på isen och spela sin första bandymatch på planen.
Sen kom stormen Sven på besök och höll på att ta med sig hela arenan i blåsten. Reklamskyltar och resultattavlan blåste iväg och det var plock i pinn av det mesta som arrangörerna fick slita och försöka lappa ihop så det skulle kunna spelas bandy där på lördags eftermiddagen.

Film 3 straffmål var det lite svårt att hålla kameran still när målet satt där perfekt i krysset

Bandy skall spelas utomhus har jag alltid hävdat och även förbundskapten Jonas Claesson håller med mig och ångrar planeringen och hade helst spelat två matcher utomhus. För kommande bandy VM kommer att spelas utomhus och det finns risk för att det blir 26 minusgrader som är medeltemperaturen borta i Ryssland där VM spelas i slutet av januari och början på februari. Nu spelades match nr 2 i hallen i Vänersborg och under andra förutsättningar än utomhus.  Det var 4 minusgrader på Heden och det var 9 plusgrader inne i hallen i Vänersborg.

Vilket kanske också påverkade matchresultaten Matchen på Heden slutade med svensk seger och matchen i Vänersborg förlust

Presentation


Bandystars en supporter långbortistan som följer sina stjärnor från sin position andra sidan det småländska höglandet och ibland så möts de uppe på platån när bortamatchen är närmare en hemmamatch.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bandy div 1

Besöksstatistik

Bandy div 2 + övrig bandy

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards