Alla inlägg den 11 december 2013

Av bandystars - 11 december 2013 20:06

Nu börjar det likna något.

 

Kepsen

 

Mössan har kommit och jag kan nu sätta stjärnan på huvudet

 

Tillsammans med den grönvita halsduken (som min kära hustru stickat till mig) gäller för Stjärnan och mina grönvita lag.

 

Dessutom portföljen i näven känner jag mig som en stolt bandy Stars.

Nu fattas bara att jag får se mina Stjärnor på hemmais också någon gång och inte bara på bortais. Men att veta det är ca 30 mil dit och lika långt hem 60 mil tvärs över det småländska höglandet kräver planering, men en vacker vinterdag skall det ske.

Av bandystars - 11 december 2013 16:55

De svenska elitdomarna har utnyttjat landslagsuppehållet till att genomföra elitkurs 2. - Vi har bland annat diskuterat hur vi ska utveckla kommunikationen, förståelsen och respekten för varandras olika roller, säger Per-Erik Åhlund, ordförande i Bandyförbundets regel- och domarkommitté.

Nu spelar vi förvisso inte i eliten men detta ger nog ringar nedåt också så detta är kanske något för spelare och ledarstab att se upp med.

Försvarsspelare vid hörna som fullföljer rus och fäller anfallsspelare, tidstillägg vid utvisningar i slutet av jämna matcher och  avvaktande offside ska användas mer och påvisas för att få bättre flyt i spelet är några punkter som behöver fokuseras lite extra på.   

Att domaren avvaktar har jag noterat mer denna säsong de matcher jag sett live och på Tv Blir mer flyt i spelet men problemet är dock ojämna domare som sila mygg och sväljer kameler hur handskas vi med dessa?

Presentation


Bandystars en supporter långbortistan som följer sina stjärnor från sin position andra sidan det småländska höglandet och ibland så möts de uppe på platån när bortamatchen är närmare en hemmamatch.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bandy div 1

Besöksstatistik

Bandy div 2 + övrig bandy

RSS


Skapa flashcards