Alla inlägg den 6 december 2013

Av bandystars - 6 december 2013 06:15

Våra ryssar sätter skräck i motståndarna kan jag läsa inför varje match där motståndarna skriver inför matchen. Andra ryssar kommer till Heden denna helg också och en viss rysskräck lär finnas även i denna match
Vad det gäller Stjärnans match lär det fattas en om jag inte misstolkat tävlingsreglerna som ett grovt matchstraff (Olämpligt uppträdande) innebär.
Nu sitter jag långtboristan och det är lite svårt att ha koll på var som händer då insides info från Stjärnan är ökänt ryskt fenomen. Men skulle detta nu så vara riktigt så hoppas jag det finns ett ess i rockarmen som fixa detta ändå. 
Om det kommer att krävas ett annat spelsystem eller är det så att vi ”inte saknar kon trotts (förrän) båset är tomt” hoppas jag nämligen på andra Stjärnor som vill synas också gäller det att alla ställer upp för varandra och visa vinnarskalle.  
   ARKIVFOTO: MATTIAS RUBIN
Om Folkesson har ett ess i rockarmen så lär Derby också ha ess t.o.m två ess men i rockfickan. Plocka de fram dessa så kan det bli en extra spelare då publiksiffran på Stångebro imponera. Finns det bara ett sätt att få tyst på dessa genom att ta kommandot i matchen och sänka fienden snabbt och effektivt.
Om det saknas en ryss i Stjärnan denna lördag lär jag få se flera ryska stjärnor på Heden istället. Ryssarna och svenske morske män möts nämligen i en träningsmatch på Heden och jag hämna åka in till Götet och titta på matchen. Repris på matchen spelas på söndagen i Vänersborg.
Det är inte bara ryska spelare som kommer utan det är svenska spelare som spelar i Ryssland också kan jag påstå det är invasion av bandyspelare från Ryssland. Sen är det väl så att bandyvärlden inte är så stor. Det är vanligt att ryska spelare spelar i Sverige och svenska spelare spelar i ryska lag numera.
Samarbete över gränserna när vi är inne på ryska stjärnor har Stjärnan erfarenhet av några stannar andra är återvändare. Sen vet jag inte om detta stämmer men om det varit ryska stjärnor som kommit uppifrån seriesystemet till Stjärnan har Stjärnan fostrat en rysk stjärna som spelade i Stjärnan och gått motsatta hållet då Igor nu återfinns i Makrillarna och på Heden normalt kommer han inte att spela på Heden i denna match.
Förvisso kan han finnas där och har jag tur och vi känner igen varandra så får jag träffa honom på nytt.

Sen får jag se om en landskamp går upp mot en Stjärnmatch. Det är de två bästa lagen inom bandyvärlden som möts. Även om det är en träningsmatch och det testas spelare verkar det ändå vara ett intressant lag Sverige ställer upp med och som jag haft tillfälle att se några spelare via Tv. Har jag insett att bandy i inomhushallar passar bäst i Tv men live föredrar jag naturis utomhus och känslan som finns runtomkring . Gäller bara att klä sig efter väder.

Presentation


Bandystars en supporter långbortistan som följer sina stjärnor från sin position andra sidan det småländska höglandet och ibland så möts de uppe på platån när bortamatchen är närmare en hemmamatch.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bandy div 1

Besöksstatistik

Bandy div 2 + övrig bandy

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards