Direktlänk till inlägg 18 mars 2016

David Lund lämnar Tjust för spel i SAIK

Av bandystars - 18 mars 2016 07:45

Skirö tar sats på nytt och vill spela i div 1 kommande säsong har börjat värva läser vi på deras hemsida

David Lund lämnar Tjust för spel i SAIK

Första nyförvärvet är på plats i Skirö AIK:s lagbygge inför säsongen 16/17, då klubben ska anmäla A-laget till spel i division 1.

Det är 19-årige David Lund som förra säsongen spelade i Tjust BF. David är annars fostrad i Vetlanda BK där han spelat i klubbens framgångsrika 97-lag. David satsade under någon säsong på fotboll och gjorde sedan comeback med bandy i Tjust. 

-David är en hårt arbetande och tufft spelande lirare. Började som mittfältare men sedan comebacken på bandyplan har han blivit försvarsspelare. David är ett mycket intressant nyförvärv för oss. Han passar mycket bra in i den filosofi som kommer att prägla vårt lagbygge, detta med sin vilja och vinnarskalle på plan. Det är den typen av spelare vi vill ha, säger Pierre Sunesson i Skirö AIK:s sportkommitté för herrbandyn.

-Det ska bli spännande med nytt lag och nya spelare. Tror att det här kommer att bli riktigt bra, säger David Lund.

Vad har du för styrkor som bandyspelare? 

 -Jag är en fysisk spelare med bra passningsklubba. 

 Din främsta egenskap som person? 

 -Jag jobbar med att göra mina lagkamrater bättre, jag pushar alltid på mina medspelare.

 Vi vet ju att du är en ganska het spelare på plan. Hur handskas du med det?

 -Jag vet om mitt humör och jobbar med det så att det ska bli något positivt av det. Samtidigt gör mitt humör mej till den spelare jag är.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bandystars - 14 december 2023 07:07

Så vill bandyn nå ut i Borås utsatta områden: ”Har aldrig stängt ute någon” En miljon kronor i månaden. Så mycket betalar Borås stad för isbanan på Boda. – Det pratas mycket om besparingar. Men det räcker att vi vart tredje år f...

Av bandystars - 9 november 2023 13:18

Elitserien och Bandyallsvenskan herrar är igång. Bandyallsvenskan damer och div 1 serierna startar på lördag och söndag  Elitserien Herr 23/24 Elitserien Dam 23/24 Bandyallsvenskan Herr 23/24 Bandyallsvenskan Dam 23/24 Division 1 23/24...

Av bandystars - 2 november 2023 18:40

Polisen inför väskförbud vid vissa arrangemang - så påverkas svensk bandy Med anledning av den förhöjda terrornivån har polismyndigheten beslutat att införa väskförbud vid större offentliga arrangemang.   Svenska Bandyförbundets bedömning är att...

Av bandystars - 25 oktober 2023 10:02


Bandypuls är en sajt om bandy. Vår bevakning har inga geografiska gränser och Bandypuls finns som sajt, app, i nyhetsbrev och sociala medier.   ...

Av bandystars - 25 oktober 2023 09:56


Så ser du Elitserien 23/24 Via denna länk hittar du också andra kanaler    ...

Presentation


Bandystars en supporter långbortistan som följer sina stjärnor från sin position andra sidan det småländska höglandet och ibland så möts de uppe på platån när bortamatchen är närmare en hemmamatch.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bandy div 1

Besöksstatistik

Bandy div 2 + övrig bandy

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards