Norell bor i Forserum i Jönköpings Län som ligger 15 mil enkel resa från Gamleby. Han har alltså inte träningar och matcher runt hörnet om man säger så.

Den här säsongen har Norell kunnat åka ihop med David Lund, som har klivit på i Eksjö, och i vissa fall Erik Quiros. Sällskapet är något som 29-årige Norell uppskattar.

– Just nu har jag inga andra tankar än att jag ska spela vidare i Tjust Bandy. Jag har inga problem med att åka bil ensam, det går att tjöta med någon i telefon. Men det vore väldigt skönt om Tjust kunde lösa det med någon spelare som jag kunde samåka med, säger Mathias Norell.

– Jag vet att klubben jobbar på det. Det skulle underlätta mitt beslut om det gick vägen.

Norell börjar redan känna en viss revanschlusta efter den tunga vintern som var där Tjust Bandy blev jumbo i division 1.

– Jag vill heller inte lämna ett sjunkande skepp. Eller ett sjunkande skepp är det inte, det finns massor av potential i laget som vi inte fick ut förra säsongen. Om det släpper för oss, kan det gå riktigt bra nästa säsong, säger Mathias Norell.