Alla inlägg den 21 februari 2015

Av bandystars - 21 februari 2015 15:59

Waggeryd klara kontraktet men blev omåkta av Månsarp. Tjust hade en tredjeplats att hålla kontroll över så att inte Målilla skulle knippa den i slutomgången såg på resultattavlan att detta inte skulle bli någon större hotbild blev trea och får fortsätta spela i div 1 även kommande säsong.


Blev nog ändå Tjust lite överraskade när Waggeryd tog ledningen direkt i matchen. Tjust kunde dock reducera efter 6 min och sen ta ledningen i matchen efter 17 min och öka på den i 18 min. Waggeryd reducera dock efter 20 min följer lagen varandra resten av halvleken.


Andra halvlek

Tjust ökar på sin ledning efter 50 min vet vi att Waggeryd inte brukar ge sig utan lyckas reducera efter 56 min var detta kanske mer ett desperat ryck för Tjust ökar sin ledning efter 59 min och håller Waggeryd på behagligt avstånd skvallrar statistiken efter 65 min om en jämn match.


Matchens först utvisning drabbar Waggeryd efter 68 min men lyckas ändå hålla uppe spelmässigt matchbilden men kommer ingenstans då Tjut försvara sig och sin ledning.

Tar Waggeryd timeout i 83 min och lyckas snacka ihop sig och reducera i 86:e min till 4 – 5

Matchen punkteras dock i 90: min då Tjust gör 4 – 6

Statistik Skott: 6/5, Hörnor: 8/6, Straffar: 0/0, Frislag: 22/16, Utv: 10/0


Elitrapport

Matchrapport 

Av bandystars - 21 februari 2015 15:09

Bandystars har inte kunnat få grep om Månsarp under hela säsongen vad de egentligen har för spelkvalitéer i sig. Ett lag som verkar trivas med att kontra och sen utnyttja spelet föredömligt i första halvlek där de tog Målilla på sängkanten kanske spegla sanningen idag.

Målilla verkade dock som de dominerade matchbilden sett från ett perspektiv i protokollet inte förmådde utnyttja sina chanser när rapporterna radades upp. Först när klockan började närma sig sista kvarten började upphämtningen målmässigt och statistiken jämnade ut sig till slut så när som på Skott: 2/6, Hörnor: 9/9, Straffar: 1/1, Frislag: 2/2 , Utv: 15/10


Månsarp tog ett fast grepp i matchinledningen och gjorde mål efter 1½ min sen är det Målilla som radar upp hörnor och skott, men det var Månsarp som gjorde 2 - 0 på straff. Återigen Målilla och Timeouten kom tidigt kom 3 – 0 istället.


Andra halvlek

4 – 0 efter 32 sekunder lyckades Målilla reducera till 4 - 1 efter 48 min.
Därefter blev det ställningskrig och lagen följde varandra upp och ner med avslut och uppvisning i resultatlösa hörnor.
När det sen blev resultat och mål var det Månsarp som efter 73 min ökade på ledningen till 5 -1. Reduceringen kom direkt då Målilla reducera till 5 – 2 i 74 min


På en kvart kan hända mycket vet vi i bandysammanhang. 5 – 3 i 82 min och 5 – 4 på straff var det spänning i matchen på nytt. Dock tog denna uppryckning på krafterna för Målilla för Månsarp lägger i en högre växel parkera sig på Målilla planhalvan där de radar upp förvisso resultatlösa hörnor kommer inte Målilla åt nystandet och sen spiken i kistan 6 – 4 i 90 min var kontraktet fixat för Månsarp och Målilla får vara nöjd de placerade sig på den övre delen av serien

Elitrapport

Matchrapport


Av bandystars - 21 februari 2015 07:13

Matchen avgjord efter 6:39 då hade Åby/Tjureda gjort 3 mål och 4 mål efter 30 min. Fredriksberg kunde visserligen få låna nystandet lite då och då var de aldrig nära att rubba Å/T som bara kunde bevaka och öka på sin ledning under andra halvleken och avvakta domaren skulle blåsa av årets sista seriematch för lagen

Elitrapport

Matchrapport

Presentation


Bandystars en supporter långbortistan som följer sina stjärnor från sin position andra sidan det småländska höglandet och ibland så möts de uppe på platån när bortamatchen är närmare en hemmamatch.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10
11
12
13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bandy div 1

Besöksstatistik

Bandy div 2 + övrig bandy

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards