Alla inlägg den 6 november 2013

Av bandystars - 6 november 2013 06:15

Jag ser sällan bandy på tv och att se en elitseriematch utomhus och strålkastarljuset blänker bitvisst på isen försvinner det lilla nystandet totalt blir det inte bättre med en gammal 32 tums "tjock-TV"!
Därför har jag införskaffat mig en 42 tums platt-tv och slängt ut Boxer och in med Canal digital via parabol. Visst märker jag den enorma skillnaden på bild kvalité plötsligt så ser jag bollen och spelarna bättre utom när de befinner sig i strålkastarljuset som blänker inte täcker hela ytan. Kräver jag bättre ljus.
Sen för den ovane tittaren är farten på bollen och skridskoråkning svår att följa krävs det lite förkunskaper i bandy. Då jag vill hävda det går att utläsa lite av spelet och förväntade händelser var man skall leta efter bollen i rutan.
Fast sist och kanske viktigaste lagen som spelar har enorm betydelse och matchen Kalix – Bollnäs ingen höjdare. Några eftermälen skriver ”stereotypt och lättläst” vilket jag nog kan instämma i.
Något som retar gallfeber på mig dessutom hur ila lag utnyttja fasta situationer. Frislag något de flesta nonchalant slår med ett litet pass och spelet börjar om, men när frislag tilldelas inom skotthåll verkar samma filosofi gälla.
Det är dags att utnyttja situationen, som regel är det oorganiserad oordning i motståndarlaget och på sin höjd hinner några förskrämda motståndare ställa sig och täcka. Är detta ett ypperligt tillfälle för ett organiserat pass med skott mot mål som borde gälla. Istället för att en spelare nonchalant åker fram och skicka iväg bollen. Sen vet jag hörnor med en köttmur är inte lätt att få in bollen igenom, men en skarpskytt är guld värd. Borde ett stjärnlag träna mer på detta.
Men handen på hjärtat bandy skall ses live inte på tv, utomhus eller inomhus spelar egentligen ingen roll för det är atmosfären som skall upplevas.
Var kan jag/du se Stjärnorna

Spelprogram för Stjärnan och det är bara att plocka fram almanackan och skriva in dagarna. Varför inte kopiera och skriv ditt resultat 1. X. 2.
Den som anser sig tror sig veta målsiffror skriver självklart målen
När säsongen är slut kolla hur många rätt fick.
Skicka gärna ditt tips via kommentarerna


Datum

Hemmalag

 

Bortalag

Resultat

9/11

Skirö-Nävelsjö

-

IFS

 

17/11

IFS

-

Månsarps IF

 

23/11

Åby/Tjureda

-

IFS

 

1/12

IFS

-

Malmbäcks IF

 

7/12

BK Derby

-

IFS

 

14/12

IFS

-

Waggeryds IK

 

20/12

Målilla Bandy

-

IFS

 

26/12

IFS

-

BK Bore

 

31/12

IFS

-

Skirö-Nävelsjö

 

6/1

Månsarps IF

-

IFS

 

11/1

IFS

-

Åby/Tjureda

 

19/1

Malmbäcks

-

IFS

 

25/1

IFS

-

BK Derby

 

1/2

Waggeryds

-

IFS

 

7/2

IFS

-

Målilla Bandy

 

15/2

BK Bore

-

IFS

 

Presentation


Bandystars en supporter långbortistan som följer sina stjärnor från sin position andra sidan det småländska höglandet och ibland så möts de uppe på platån när bortamatchen är närmare en hemmamatch.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bandy div 1

Besöksstatistik

Bandy div 2 + övrig bandy

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards