Alla inlägg den 5 november 2013

Av bandystars - 5 november 2013 13:52

Egor Egorychev förra året stjärna i stärnlaget IF Stjärnan flyttade hem till Jenisej. Återvänder nu till Sverige läser jag på webben dock inte hos stjärnorna utan hos Makrillarna (GAIS) och gick mållös från isen i förlustmatchen mot Edsbyn

Av bandystars - 5 november 2013 06:44

Vem vinner serien.

Hjärtat säger serieseger eller sämst tvåa och kval spel. Men handen på hjärtat Stjärnorna räknas knappast som storfavorit denna säsong. Antal stjärnor på himlen går inte att räkna kan vi räkna stjärnorna i truppen är de inte många och därmed sårbara längre fram. Föreligger det stor risk från mitt synfält att värvas det inte under säsongen och avlagda bandyrör plockas fram då kan det sluta med vad som helst och i värsta fall vill jag inte tänka på egentligen för detta få inte inträffa.
Du kan vara med och rösta vilken placering du tror via omröstningen på bloggen

Att analysera och spekulera långt bort i horisonten kan förvisso vara vanskligt då tillgång av inside informationen är nästan ibland noll och det blir de hemsidor som uppdateras med info jag får förlita mig på. Troligen lär det i lokalorganen stå mer info om lagen, spelar som kommer och går och träningsresultaten, samt var tränare tror.

Största hotet finns från Målilla som matchat bra med goda resultat.
Skirö/Nävelsjö med sin hall bör ligga bra till inför seriestarten då de kunnat träna på större is . Stjärnan vann visserligen sin första träningsmatch mot dessa är det så fall psykologiskt viktigare att vinna sin första match. Seriepremiären kommer det att vara andra förutsättningar.
Tredje och kan bli överraskningen Malmbäck även mot dessa har Stjärnan vunnit detta i sin andra träningsmatch höjer jag varningens finger för dessa.
Jokern kan var Derby som förlorat tongivande spelar men fått nya ser jag inte några större träningsresultat som chockar mig..

Därunder finner vi de som kommer att få bli styckpojkar och någon av dessa degraderas, detta kanske jag får äta upp efteråt.
Månsarp. Avskräcker inte mig i alla fall i sina träningsmatcher
Åby/Tjureda. Väljer jag att citera deras egen utsago på sin hemsida.  I Åby/Tjuredas omklädningsrum är det inte raketen eller några grötiga hejaramsor som hörs efter matcherna inte. Nej, vi gör det med stil! Lyssna och njut av Bättre och bättre dag för dag.
Waggeryd. Vann över Åby/Tjureda visar lite vilken kaliber de har.
Bore. Har inte gjort några större avtryck att notera i sina träningsmatcher enl deras hemsida

Presentation


Bandystars en supporter långbortistan som följer sina stjärnor från sin position andra sidan det småländska höglandet och ibland så möts de uppe på platån när bortamatchen är närmare en hemmamatch.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bandy div 1

Besöksstatistik

Bandy div 2 + övrig bandy

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards