Thomas Fransson avslutade för några veckor sedan sin tredje raka säsong som tränare för Tjust Bandy. En blytung andra säsong följdes upp med en mycket bra tredje sådan där hela laget tog bamsekliv i rätt riktning.

Inför säsongens sista match frågade VT-Sporten Fransson hur han ser på en fortsättning och han svarade på följande sätt:

"Det får vi se. Jag får ta mig en funderare efter att säsongen har tagit slut".

När vi ringer upp Thomas Fransson igen, så är det fortfarande oklart hur det kommer att bli.

– Jag har fått en förfrågan om att vara kvar, vilket är kul. Men jag ska tänka över det ytterligare. Senast i början av april ska jag kunna ge ett besked, säger Thomas Fransson.

Kan det bli aktuellt med en annan klubb?

– Nej. Det är Tjust eller ingen klubb alls som gäller för mig.

Vilka faktorer väger du in i ditt beslut?

– Det handlar mycket om mitt eget engagemang. Jag vill känna att jag brinner för uppdraget och att jag kan lägga ner det jobbet som krävs. Jag tänker inte hoppa på det för att sedan riskera att göra min uppgift av slentrian. Det är inte schysst varken mot mig själv eller laget.

Hur Franssons val än blir, gillar han vad han ser av Tjust Bandys utveckling som förening på sistone.

– Även om andra säsongen var tung har jag haft en rolig tid hittills i Tjust. Det är kul att se att ungdomsverksamheten har ökats, det är många som lägger ner ett stort och viktigt jobb där. För mig är det en stor drivkraft, att kunna lotsa fram unga spelare. Då kan de säkerställa att jag får se bra bandy på Tjustvallen när jag blir pensionär, säger Thomas Fransson och skrattar.