Direktlänk till inlägg 19 november 2015

Bore - Åby/Tjureda

Av bandystars - 19 november 2015 05:30


Äntligen is på arenan och först ut är Bore som begår sin seriepremiär och hemmapremiär på fredag den 20/11 mot Åby/Tjureda på Arena Oskarshamn. Matchstart kl. 19.30

 

Barometerna har tagit pulsen på BK Bore redo för nästa kliv 

 

 

Mittfältsstrateg och poängmaskin förra säsongen.

 

I år räknar Sebastian Nilsson med att bli avlastad.

 

– Vi har fått in en jättemålskytt och en mittfältsmotor.Efter att ha gått bandygymnasiet i Nässjö, representerat både Stjärnan och Tjust så kom Sebastian Nilsson förra säsongen hem till moderklubben BK Bore. Kraven och förväntningarna var höga.

 

– Jag måste säga att jag är nöjd med förra säsongen. Jag kunde nog inte gjort mer med de förutsättningarna och de spelare jag hade runt omkring mig, säger 26-åringen.

 

Han gjorde 20 mål trots att han missade ett antal matcher på grund av ljumskproblem.

 

– Jag hade nog kunnat peta in fem-sex bollar till om jag inte blivit skadad.

 

Det finns inget som talar för att han ska göra en sämre säsong i vinter. Men lika sort lass som han drog förra säsongen kommer han knappast behöva dra i vinter.

 

– Alltså, jag har ju höga krav på mig själv, men nu har vi en jättemålskytt längst fram och en mittfältsmotor på vänsterkanten. Jag känner att jag inte måste bryta igenom varje gång utan de kan göra det minst lika bra. Nu handlar det ju om att hitta en kemi och gilla att spela till varandra.

 

Jättemålskytten är Daniel "Glasan" Gustavsson och mittfältsmotorn är Adam Nicklasson. Två nyförvärv som inger respekt. Lägg till Vetlandalånet Sebastian Sundberg och man inser att BK Bore blir att räkna med i vinter.

 

– Jag tror att det kan bli riktigt bra i vinter. Förra året var det flera spelare som fick spela på "fel" positioner och vi försökte att få tyngd på mittfältet och våra toppforwards. Nu kan vi även bygga mer bakifrån, det finns många duktiga spelare med bra bandykunskap i vårt lag som kommer skapa en helt annan trygghet när vi kan bygga mer bakifrån nu.

 

Bandyettan är kanske hetare än någonsin med flera lag som satsar, vad tror du om era chanser?

 

– Vi har inte någon uttalad målsättning direkt, men det kommer bli tajt. Det känns som att vi kan vinna alla matcher samtidigt som vi kan spela oavgjort alla eller förlora med uddamålet. Det är en jämn serie rakt igenom och varje omgång kommer bli spännande. Det ska bli jäkligt spännande och farligast ser väl ändå Åby/Tjureda ut. De har värvat riktigt bra.

 

Han betonar att derbyna mot Målilla, Stjärnan och Tjust alltid är speciella på olika sätt. Det finns ett av derbylagen han tror lite mera på än de andra.

 

– Ja, av de tre lagen så tror jag i slutändan att Målilla kommer vara bäst. Målillas målvakt (Jonas "Skorven" Persson) är grymt bra. Han kan rädda dem i många matcher och jag tror inte de kommer förlora stort i någon match.


BK Bore

Nyförvärv: Daniel Gustavsson och Adam Nicklasson, båda Skirö-Nävelsjö, Sebastian Sundberg, lån från Vetlanda BK, Robin Björnholm, comeback, Eric Jacobsson, utvecklingsavtal med Nässjö IF, Simon Olsson, uppflyttad junior.

 

Förluster: Tobias Olsson och Andreas Thyselius, båda flyttat, Sebastian Hägerström, slutat med bandyn, Jimmie Josefsson, till Stjärnan.

 

Tränare: Niclas Nieminen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bandystars - Måndag 6 maj 14:55


Nya greppet – testar svart boll: ”Tror absolut på det här” Blir den nya svarta bollen det sista dråpslaget för "det lackröda nystanet"?Nu kan ett nytt kapitel skrivas i bandyns historia om det lackröda nystanet. På försäs...

Av bandystars - 14 december 2023 07:07

Så vill bandyn nå ut i Borås utsatta områden: ”Har aldrig stängt ute någon” En miljon kronor i månaden. Så mycket betalar Borås stad för isbanan på Boda. – Det pratas mycket om besparingar. Men det räcker att vi vart tredje år f...

Av bandystars - 9 november 2023 13:18

Elitserien och Bandyallsvenskan herrar är igång. Bandyallsvenskan damer och div 1 serierna startar på lördag och söndag  Elitserien Herr 23/24 Elitserien Dam 23/24 Bandyallsvenskan Herr 23/24 Bandyallsvenskan Dam 23/24 Division 1 23/24...

Av bandystars - 2 november 2023 18:40

Polisen inför väskförbud vid vissa arrangemang - så påverkas svensk bandy Med anledning av den förhöjda terrornivån har polismyndigheten beslutat att införa väskförbud vid större offentliga arrangemang.   Svenska Bandyförbundets bedömning är att...

Av bandystars - 25 oktober 2023 10:02


Bandypuls är en sajt om bandy. Vår bevakning har inga geografiska gränser och Bandypuls finns som sajt, app, i nyhetsbrev och sociala medier.   ...

Presentation


Bandystars en supporter långbortistan som följer sina stjärnor från sin position andra sidan det småländska höglandet och ibland så möts de uppe på platån när bortamatchen är närmare en hemmamatch.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bandy div 1

Besöksstatistik

Bandy div 2 + övrig bandy

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards