Alla inlägg den 10 september 2015

Av bandystars - 10 september 2015 16:30

Lördag och söndag den 24-25 oktober kommer den 4:e upplagan av Stinsen Arena Cup att anordnas.

Matcherna kommer spelas 2 x 30 min med totalt 8 lag i 2 grupper. Det är 2 lag från varje grupp som går vidare till match om 3:e plats och final

 

Grupp A

Malmbäcks IF

GT76 (Gubbängen/Tallen IK) div 1 östra

IF Stjärnan

Åtvidabergs BK

 

Grupp B  

Målilla Bandy

Sunvära SK

Tjust IF

Åby/Tjureda IF

Av bandystars - 10 september 2015 00:15

Först bestämde sig Anders Davidsson för att sluta med bandyn. Nu har en annan oerhört erfaren och tongivande pjäs, Martin Lyngell, också fattat samma beslut skriver husorganet.

Det är inte vilka spelartapp som helst som Tjust Bandy drabbas av inför den kommande säsongen i division 1. Martin Lyngell går i Anders Davidssons fotspår och väljer även han att lägga ner karriären.

 

Tankar på att lägga av har funnits hos Lyngell i flera år.

 

– Jag har fått mindre motivation för varje säsong och tvekat flera gånger. Tjust hoppades väl in i det sista att jag skulle ändra mig, men jag känner mig färdig med bandyn nu, 17 år får räcka, säger Martin Lyngell och fortsätter:

 

– Jag kan inte kliva in i en ny säsong utan att ha tillräckligt med motivation. Ska jag vara med, så ska jag träna på bra och kunna bidra till laget. Det tar tid att nå dit, och den tiden är jag inte villig att lägga ner.

 

33-årige Martin Lyngell lämnade Tjust Bandy 2003. Därefter bodde han mestadels i Göteborg, och spelade för Höjdens BK, GAIS, Kungälv och Kållered. Tre säsonger med ett starkt GAIS i Allsvenskan minns han bäst från den tiden.

 

Inför säsongen 2011/2012 återvände han till moderklubben och var med om att föra upp Tjust till Allsvenskan 2013.

 

– Jag är nöjd med vad jag har uppnått. Det har varit en rolig tid, men nu är det dags för mig att börja anpassa mig lite efter de andra tre i familjen i stället för tvärtom som det varit tidigare, säger Martin Lyngell som kommer att vara involverad i Tjust Bandy via sitt ledarskap i ungdomsleden och tänker så här kring framtiden för klubben:

 

– De har ju tänkt om lite och tagit ett litet kliv i rätt riktning. Det är jätteviktigt för Tjust att ha en fungerande ungdomsverksamhet och därifrån kunna lyfta upp spelare till A-laget. Att bara hämta in spelare utifrån blir inte hållbart på lång sikt, stommen bör bestå av spelare som fostrats i Tjust, säger Lyngell.

 

– Jag tycker dock att de ryska värvningarna är spännande. Både In-Fa-Lin och Sannikov kan svenska och verkar vilja stanna länge. Det ser bra ut, och de kan nog hjälpa till på andra plan inom föreningen också.

Presentation


Bandystars en supporter långbortistan som följer sina stjärnor från sin position andra sidan det småländska höglandet och ibland så möts de uppe på platån när bortamatchen är närmare en hemmamatch.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bandy div 1

Besöksstatistik

Bandy div 2 + övrig bandy

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards