Alla inlägg den 27 april 2019

Av bandystars - 27 april 2019 19:30

Efter ett mycket intensivt arbete har nu allt fallit på plats, Alexander Zinkevitch 55 år är klar som huvudansvarig tränare för Tjust Bandys A-trupp dom närmaste 3 åren. Detta skriver Tjust på Facebook

 

-- Allt kändes helt rätt från första mötet med Alexander i Västervik i slutet av mars, han stämde mycket väl in på den profil som vi i Tjust Bandy satte upp inför rekryteringen av ny tränare.

Alexander är en mycket meriterad tränare som tränat lag i elitserien och allsvenskan sedan 2003 när han tog sitt första tränaruppdrag 2002 i Skutskärs IF.

Zinkevitch kommer närmast från Västanfors IF som han har tränat de fem senaste säsongerna i allsvenskan. Innan det har han tränat Selånger, IF Stjärnan, Vodnik, Brobergs IF och Skutskärs IF.
Som spelare har han representerat Zorkij, Dvina, Vodnik, Edsbyn, Skutskär, Stjärnan och Selånger. Dessutom har han ett VM-brons med Kazakstan från 2003.

-- Mitt mål är att göra mina spelare bättre och utveckla dem individuellt. Om jag har bra, starka individer kan man börja prata om att få högre målsättningar. Att utveckla individen är min filosofi, jag är krävande om jag inte är krävande blir inte spelarna bättre. Det är de som fattar besluten och gör jobbet på banan. Mitt jobb är att göra dem bättre.

Flyttlasset går från Fagersta till Västervik i sommar och när truppen samlas igen efter semester så finns Alexander på plats.

Vi hälsar "Zinken" välkommen till Tjust Bandy!!




Av bandystars - 27 april 2019 15:10

Detta skriver Åtvidaberg på sin hemsida om ÅBK är anmälda till Stinsens Cup i Nässjö som spelas helgen 26/10-27/10.

Minst 3 matcher är garanterade och går det bra blir det fler.

Presentation


Bandystars en supporter långbortistan som följer sina stjärnor från sin position andra sidan det småländska höglandet och ibland så möts de uppe på platån när bortamatchen är närmare en hemmamatch.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< April 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bandy div 1

Besöksstatistik

Bandy div 2 + övrig bandy

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards