Alla inlägg den 26 februari 2019

Av bandystars - 26 februari 2019 12:16

Målilla:s husorgan och Ossian Mathiasson skriver i DH 


HAN LÄMNAR MÅLILLA FÖR TREDJE GÅNGEN: ”HAR INTE TIDEN”


Jesper Lünings tredje sejour som huvudtränare för Målilla Bandy blev ettårig. Efter lördagens avslutningsmatch mot Åtvidaberg informerade han truppen om sitt beslut.


 

Det är ett välbekant ansikte som har tränat Målilla under årets bandysäsong i division 1, nämligen Jesper Lüning från Vetlanda.

Det är faktiskt hans tredje sejour i klubben då han tränade laget under ett par månader säsongen 2010/11 och återkom till säsongen 2014/15 och stannade i två år. 

"Har inte tiden eller energin"

Lünings tredje sejour som tränare för Målilla blir dock ettårig. Efter lördagens förlustmatch mot Åtvidaberg hade laget samkväm och då informerade truppen om hans beslut. 

– Det har varit klart ganska länge. Jag har inte kunnat lämna något besked tidigare under säsongen och innan truppen var informerad, säger Jesper Lüning. 

Varför väljer du att lämna Målilla?

– Jag känner att det finns en fantastisk möjlighet i Målilla med många egna och unga spelare. För att ge spelarna rätt förutsättningar så krävs det att man lägger ner mycket tid som tränare för att utbilda och utveckla dem. Jag har också ett jobb som är väldigt energikrävande och det visste jag även när jag gav mig i det här. Jag har inte tiden eller energin och då känns det mest rättvist att kliva av, säger Lüning. 

"Räckte inte till"

Han kommer inte fortsätta som huvudtränare i Målilla nästa säsong men det är inte uteslutet att han finns kvar i någon annan roll. 

– Det är inte hundra procent klart än men som det ser ut just nu så blir det ingenting.

Kan det bli en fjärde sejour i Målilla?

– Det vet man aldrig. Jag agerar utifrån nuläget och då har jag fattat detta beslut.  

Vad säger du om säsongen i sin helhet?

– Jag kan väl säga att jag hade hoppats på att vi skulle kunna mäkta med att kämpa om en femte- eller sjätteplats men nu gjorde vi inte det. Vi räckte inte till. 

Presentation


Bandystars en supporter långbortistan som följer sina stjärnor från sin position andra sidan det småländska höglandet och ibland så möts de uppe på platån när bortamatchen är närmare en hemmamatch.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bandy div 1

Besöksstatistik

Bandy div 2 + övrig bandy

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards