Alla inlägg den 11 april 2018

Av bandystars - 11 april 2018 12:30

Vad är det som händer med Bore, Tjust har varit och brandskattat, nu kommmer Målilla och tar spelare de också.


Joel är Målilla Bandys första nyförvärv


 

Målilla Bandy kan i dag presentera sitt första nyförvärv inför säsongen 2018/19. Det handlar om den 20-årige målvakten Joel Johansson, en Nässjökille som senast kommer från spel med BK Bore.


Direkt efter att säsongen tog slut stod det klart att Niels-August Engelhart Corneliussen inte skulle bli kvar i Målilla Bandy. Därför känns det nu mycket bra att kunna presentera en ny målvakt i form av Joel Johansson.

– Joel är en kille som kommer att passa bra in i vårt lag. Vi ser stor utvecklingspotential i honom och det ska bli spännande att se vilka kliv han kan ta hos oss, säger Jonas Karlsson i sportgruppen.


Reaktionssnabb målvakt

Joel Johansson kommer från Nässjö och kommer närmast från spel i BK Bore.

– Sista året på gymnasiet började jag spela i Bore via ett utvecklingsavtal. Jag trivdes där och när jag slutade gymnasiet erbjöd de mig att stanna där och då flyttade jag till Oskarshamn, säger Joel Johansson.

Nu blir det dock ett klubbyte och spel i Målilla Bandy nästa säsong.

– När ”Micke” (Mikael Karlsson) ringde så kändes det kul direkt. Målilla är ju en klubb man alltid har känt till och flera jag känner har spelat för klubben den senaste säsongen.

Hur skulle du beskriva dig själv som bandymålvakt?

– Jag är väldigt reaktionssnabb och gillar närspelet. Sen tycker jag att jag har ganska mycket vinnarskalle och jag har en god känsla för att se spelet, säger Joel Johansson.

Av bandystars - 11 april 2018 06:00

Detta är en personlig tolkning när en av våra stjärnmålvakter har gett sig in i filmbranschen 

 

Uniper har följt med vår målvakt, Daniel Persson, för en dag. Det innebar bland annat att de följde med på en träning på Arena Oskarshamn. Se detta i klippet krävs inloggning på facebook



Presentation


Bandystars en supporter långbortistan som följer sina stjärnor från sin position andra sidan det småländska höglandet och ibland så möts de uppe på platån när bortamatchen är närmare en hemmamatch.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11
12
13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bandy div 1

Besöksstatistik

Bandy div 2 + övrig bandy

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards