Alla inlägg den 13 mars 2018

Av bandystars - 13 mars 2018 06:00

Kommer X:et att spela i Tjust eller blir det i annan klubb detta återstår att se till kommande säsong. Bandystars fick ett tips av en följare av bloggen att X:et gjort ett uttalande i husorganet och David Eidhammer skriver. 

Erixon: "Lärt mig att aldrig säga aldrig"

Bandysäsongen för Tjust tog slut för nästan tre veckor sedan. Men för Stefan "X:et" Erixon har den fortsatt på ett lite speciellt sätt – vid sidan om planen.

På lördag spelas finalen i SM-slutspelet när klassikerlagen Sandviken och Edsbyn återigen gör upp på Studenternas IP i Uppsala. Och de som har följt vägen och sändningarna fram dit kan nog ha hört "X:ets" röst vid ett par tillfällen. Han har nämligen varit expertkommentator under serien samt slutspelet.

– Ja, framför allt har det blivit Hammarbys matcher på Zinkensdamm, då jag bor i Stockholm. Hammarby åkte ju ut efter förlängning i femte och avgörande semifinalen mot Sandviken igår. Under sändningarna försöker jag så klart alltid vara neutral och opartisk, men det är klart att jag gärna hade sett mitt gamla lag i finalen på lördagen, säger Stefan, som vunnit två SM-guld med det grönklädda laget.

När vi ställer frågan om ett finaltips behöver han ganska lång betänketid.

– Hm, det är två jämna lag. Det är två riktigt jämna lag... fast jag tror nog att Sandviken tar hem det. Om jag ska gissa ett resultat säger jag 5–4 eller 4–3.

Vissa undrar säkert vad som händer med "X:et" i Tjust nästa säsong.

Fast den frågan finns det inte ett svar på - än.

– Vi har faktiskt inte diskuterat det. Tjust har inte ställt frågan och jag har haft ganska mycket annat för mig. Fast är det någonting jag har lärt mig är det att aldrig säga aldrig, säger Stefan och skrattar lätt.

Är Tjust det enda alternativet om du fortsätter med bandyn?

– Tjust betyder mycket för mig. Det är många klubbar som har hört av sig både för spelare- och tränaruppdrag, men med uppväxten och bakgrunden jag haft i Tjust, är det speciellt och i år hittade vi ett upplägg som funkade. Men det är mycket som ska klaffa med jobb, familj och resor så det kanske inte är så troligt, om nu frågan skulle komma vill säga.

– Det är fortfarande väldigt kul att spela, även om det är på en helt annan nivå än tidigare så det kanske blir spel på lägre nivå här i Stockholm. Vi får se helt enkelt, avslutar Stefan.

Av bandystars - 13 mars 2018 00:15

Det har blivit dags att namnge kandidater till utmärkelserna Årets Bandyledare och Årets Eldsjäl 2017/18.

I likhet med tidigare år kommer Svenska Bandyförbundet i samråd med Föreningen ÅL (Årets Ledare) att dela ut ovanstående utmärkelser avseende säsongen 2017/18. Föreningar och distrikt ombeds mejla sina nomineringar samt meritförteckningar till bernt.melin@telia.com senast lördag 31 mars 2018.

Presentation


Bandystars en supporter långbortistan som följer sina stjärnor från sin position andra sidan det småländska höglandet och ibland så möts de uppe på platån när bortamatchen är närmare en hemmamatch.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bandy div 1

Besöksstatistik

Bandy div 2 + övrig bandy

RSS


Skapa flashcards