Alla inlägg den 11 mars 2018

Av bandystars - 11 mars 2018 18:36

Skirö räckte inte till i kvalspelet till allsvenskan och kommer att återfinnas i div 1 södra även kommande säsong.




Katrineholm Bandy
7-5
Skirö AIK
 

 

Herr Bandyallsvenskan kval grupp B

LagSpelatVOFMålPoäng
1. Katrineholm Bandy640239-328
2. IFK Kungälv632129-268
3. Blåsuts BK631238-267
4. Skirö AIK601525-471

Av bandystars - 11 mars 2018 06:00

Polgar avslutar bandykarriären

 
#10 Ronnie Polgar Gegerfeldt lägger skridskorna på hyllan

BK Bores #10 Ronnie Polgar Gegerfeldt väljer att avsluta bandykarriären. Det blev fem säsonger i Boretröjan. I seriesammanhang så svarade "Polgar" för 70p på 77 spelade matcher (träningsmatcher inräknat så gjorde han 101 matcher i föreningen och 100p). 


BK Bore vill rikta ett stort tack till Ronnie själv och hans familj för sin tid hos oss. Det finns alltid en plats även i fortsättningen :)

 Ronnie skriver följande:


"Efter ca 25år som aktiv bandyspelare så har jag tagit beslutet att lägga upp skridskorna på den berömda hyllan.


Jag bestämde mig, som många av er redan vet, att sluta förra året. Men efter lite (läs en hel del) påtryckningar från tränare/ledare och lagkamrater så tog jag beslutet att vara med på de matcher som passade mitt schema även denna säsong. Men nu är det över.


Jag kommer se tillbaka på min karriär med oerhörd stor glädje. Glädje över alla underbara människor som man träffat genom åren. Från när man var liten grabb och började spela i AG90s pojklag vidare till bandygymnasiet i Nässjö, AG90s A-lag, Jönköpings Bandy, Tjust Bandy, Ungerska landslaget och så slutligen i BK Bore.


Alla dessa år har haft en sak gemensamt och det är alla fantastiska människor som på ett eller annat sätt jobbar med att hålla bandyn levande!


Genom åren så har man träffat på mycket ideella krafter som fått klubbar att dra runt. Men vill lyfta de i Bore som något extra. Utan större hjälp från kommunen med några direkta pengar eller betalda vaktmästare så får ni på något sätt klubben att dra runt ändå.

Fantastiska människor som gör allt från att spola upp is till att sälja bingolotter, saffran, kläder osv. Detta "bara" för att vi bandynördar ska kunna göra det vi tycker är roligast vinter efter vinter. Kommer inte nämna er alla vid namn men ert engagemang kommer jag bära med mig för resten av livet!   


Det är en konstig vemodig känsla att sitta här och tänka tillbaka på något som varit en så stor del av ens liv. Så långt tillbaka jag kan minnas i livet så finns bandyn där på ett eller annat sätt.


Jag minns faktiskt nu när jag sitter här det första målet jag gjorde på seniornivå. Det var hemma på landisbanan i Ankarsrum, en fruktansvärt snöig match och jag var knappt fyllda 15år.

Det sista målet jag gjorde var mot Jönköping på Kjellskulle denna säsong, 35år gammal. 20 år senare men kände fortfarande samma glädje att peta in det där lilla nystanet bakom målvakten.


Det jag tyvärr inte känner längre är glädjen och motivationen att lägga så mycket tid som bandyn tar, med träningar, matcher och resor.

Jag väljer därför att avsluta karriären trots att jag fysiskt känner mig helt ok.


Vill passa på att tacka alla människor som man sprungit på längs vägen. Om det inte varit för er så hade jag nog lagt bandyn åt sidan för länge länge sedan.


Sist men inte minst så vill jag tacka min familj som stöttat genom alla år! Mamma och Pappa som fick köra till träningar, matcher, läger, cuper mm i ungdomsåren. Riktar även ett stort tack till min underbara fru och dotter som har accepterat att jag varit borta i princip varje helg under vinterhalvåret NI ÄR BÄST!"

Presentation


Bandystars en supporter långbortistan som följer sina stjärnor från sin position andra sidan det småländska höglandet och ibland så möts de uppe på platån när bortamatchen är närmare en hemmamatch.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bandy div 1

Besöksstatistik

Bandy div 2 + övrig bandy

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards