Direktlänk till inlägg 16 april 2017

Skirö AIK har fått klart med två högklassiga nyförvärv

Av bandystars - 16 april 2017 06:00

Skirö AIK har fått klart med två högklassiga nyförvärv. Malmbäcks Victor Strand och Victor Friman har ritat på för SAIK!
27-årige Victor Strand är fostrad i Nässjö IF där han också gjort ett antal A-lagssäsonger i allsvenskan. Han har också representerat Tranås BoIS i allsvenskan samt Målilla GOIF och Malmbäcks IF i division 1.
-Jag tycker att Skirös sätt att spela bandy passar mig bra och jag tror att jag kan bidra till att laget kan utveckla det spelsättet ännu mer. Det är ...huvudskälet till att jag väljer Skirö. Sedan har jag fått en bild av att det är en mycket bra förening, jag har pratat en hel del med Fredrik Söderberg som jag spelat ihop med i Nässjö, förklarar Victor Strand.
22-årige Victor Friman har också NIF som moderklubb och har också hunnit representera Malmbäcks IF under tre säsonger.
-Jag har känt att jag vill prova nåt nytt, så den här möjligheten kom perfekt. Jag tror att det är bra för min utveckling, säger han.
Matchcoachen Kenth Sundberg beskriver nyförvärven så här:
Strand är rutinerad och har spel från högre division med sej. Riktigt vass på skridskorna. Vinnarskalle. Näsa för målet. Ligger på linan och åker rätt och får därför många bra lägen. Utmanar mycket i djupled.
Friman är bra skridskoåkare. Lagspelare. Oöm och tuff. Vinnarskalle och vill mycket. Kan spela på många positioner men har nog sina starka sidor i det defensiva spelet.

Välkomna till Skirö AIK!

Tidigare presenterade spelare:
Jakob Andersson
Fredrik Söderberg
Henrik Blom
Sebastian Sundberg
David Lundh
Pän Ljungberg
Joel Göransson
Philip Zander
Erik Tidblom
Adam Lillieqwisth
Eric "Tjust" Karlsson
Tim Asplund
Viktor Johansson
Tobias Lisell
Rasmus Brunosson
Philip Samuelsson

Visa mer
Skirö AIKs foto.
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bandystars - 14 december 2023 07:07

Så vill bandyn nå ut i Borås utsatta områden: ”Har aldrig stängt ute någon” En miljon kronor i månaden. Så mycket betalar Borås stad för isbanan på Boda. – Det pratas mycket om besparingar. Men det räcker att vi vart tredje år f...

Av bandystars - 9 november 2023 13:18

Elitserien och Bandyallsvenskan herrar är igång. Bandyallsvenskan damer och div 1 serierna startar på lördag och söndag  Elitserien Herr 23/24 Elitserien Dam 23/24 Bandyallsvenskan Herr 23/24 Bandyallsvenskan Dam 23/24 Division 1 23/24...

Av bandystars - 2 november 2023 18:40

Polisen inför väskförbud vid vissa arrangemang - så påverkas svensk bandy Med anledning av den förhöjda terrornivån har polismyndigheten beslutat att införa väskförbud vid större offentliga arrangemang.   Svenska Bandyförbundets bedömning är att...

Av bandystars - 25 oktober 2023 10:02


Bandypuls är en sajt om bandy. Vår bevakning har inga geografiska gränser och Bandypuls finns som sajt, app, i nyhetsbrev och sociala medier.   ...

Av bandystars - 25 oktober 2023 09:56


Så ser du Elitserien 23/24 Via denna länk hittar du också andra kanaler    ...

Presentation


Bandystars en supporter långbortistan som följer sina stjärnor från sin position andra sidan det småländska höglandet och ibland så möts de uppe på platån när bortamatchen är närmare en hemmamatch.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bandy div 1

Besöksstatistik

Bandy div 2 + övrig bandy

RSS


Skapa flashcards