Direktlänk till inlägg 19 mars 2017

Victor lämnar - tar chansen i Allsvenskan

Av bandystars - 19 mars 2017 19:21

Victor lämnar - tar chansen i Allsvenskan skriver Målilla på sin hemsida Idag, 17:53

Victor Svensson har bestämt sig för spel med moderklubben Nässjö IF kommande säsong. Foto: Magnus Strömsten

I dag tog en epok slut. För några timmar sedan skrev vår lagkapten Victor Svensson på ett tvåårskontrakt med allsvenska Nässjö IF. Det innebär att det blev åtta säsonger i lodjuren för Victors del.


Det är alltid svårt att bryta upp från något man gillar. Det är också anledningen till att vi har haft förmånen att ha Victor Svensson i Målilla Bandy så pass länge som åtta säsonger. Många gånger har allsvenska klubbar varit ute efter honom. Men det har alltid slutat med samma sak: att Victor skrivit på ett nytt kontrakt med rödvitt.

Den här gången blir det inte så. I helgen har Victor Svensson bestämt sig för att ta en minst sagt välförtjänt chans i Allsvenskan med moderklubben Nässjö IF. Vid 27 års ålder kände han att det var lite av sista chansen. Dessutom skiljer det runt tio mil - enkel resa - mellan hemmet i Nässjö och Venhagsvallen i Målilla. Det blir några mil på åtta år...


Victor Svensson:

"Jag vill framföra ett stort tack till samtliga i Målilla Bandy och Happy Clappers för de här åtta åren".


Linus Johansson:

"Målilla Bandy tappar en kulturbärare, en mycket duktig bandyspelare och en mycket omtyckt och stabil kille vid sidan av isen. Victor Svensson var en av de första värvningarna jag gjorde i min roll som sportchef och allt sammantaget är det också den bästa värvningen jag har gjort. Han har alltid stått stadigt och har alltid, med stolthet, burit de rödvita färgerna. För mig personligen har Victor i många år också varit en person jag kunnat luta mig mot i min roll, alltid stöttande, alltid med sunda tankar och idéer och alltid med föreningens bästa för ögonen. Jag är säker på att jag talar för hela Målilla Bandy med dessa ord: Tack för allt #40, stort lycka till i Nässjö IF - och välkommen tillbaka till rödvitt i framtiden!".

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bandystars - 14 december 2023 07:07

Så vill bandyn nå ut i Borås utsatta områden: ”Har aldrig stängt ute någon” En miljon kronor i månaden. Så mycket betalar Borås stad för isbanan på Boda. – Det pratas mycket om besparingar. Men det räcker att vi vart tredje år f...

Av bandystars - 9 november 2023 13:18

Elitserien och Bandyallsvenskan herrar är igång. Bandyallsvenskan damer och div 1 serierna startar på lördag och söndag  Elitserien Herr 23/24 Elitserien Dam 23/24 Bandyallsvenskan Herr 23/24 Bandyallsvenskan Dam 23/24 Division 1 23/24...

Av bandystars - 2 november 2023 18:40

Polisen inför väskförbud vid vissa arrangemang - så påverkas svensk bandy Med anledning av den förhöjda terrornivån har polismyndigheten beslutat att införa väskförbud vid större offentliga arrangemang.   Svenska Bandyförbundets bedömning är att...

Av bandystars - 25 oktober 2023 10:02


Bandypuls är en sajt om bandy. Vår bevakning har inga geografiska gränser och Bandypuls finns som sajt, app, i nyhetsbrev och sociala medier.   ...

Av bandystars - 25 oktober 2023 09:56


Så ser du Elitserien 23/24 Via denna länk hittar du också andra kanaler    ...

Presentation


Bandystars en supporter långbortistan som följer sina stjärnor från sin position andra sidan det småländska höglandet och ibland så möts de uppe på platån när bortamatchen är närmare en hemmamatch.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bandy div 1

Besöksstatistik

Bandy div 2 + övrig bandy

RSS


Skapa flashcards