Under onsdagen kom klubben och Sannikov överens om ett kontrakt som gäller för ytterligare tre säsonger.

Aleksandr kom till Tjust inför säsongen 2015/16 från Målilla.

– Jag och min familj trivs bra. Det är bra förutsättningar och jag ser en positiv framtid där jag kan fortsätta utvecklas, säger Aleksandr Sannikov.

Varför tre år?

– Jag blev lite överraskad när klubben kom med ett treårskontrakt, men jag uppskattar det. Det betyder att klubben tror på mig, svarar Aleksandr.

– Jag har inte utvecklats klart. Dessutom kan jag dela med mig av mina erfarenheter. Vi har en bra bladning av rutinerade och unga spelare, säger Aleksandr.

Tjust Bandys tränare Thomas Fransson är självklart nöjd med att Sannikov har bestämt sig för att stanna i klubben.

– Det bygger på att han har gjort något bra och att han trivs, säger tränare Thomas Fransson.

Inför den här säsongen omskolades Aleksandr om från mittfältare till vänsterhalv. En lyckad omskolning har det visat sig.

– Det är en svår roll och viktig roll i bandy. Han har tagit till sig rollen och blivit bättre och bättre, säger Thomas.

Mycket av Tjust uppspel går via ytterhalvorna.

– Ytterhalvorna har en nyckelroll hos oss. Han är klippt och skuren för rollen med tanke på att han har bra skridskoåkning. Man måste orka mycket eftersom han ska delta både i anfall och försvar.

Den här säsongen har Aleksandr hittills svarat för 13 poäng, fyra mål och nio assist, på 15 matcher.