Alla inlägg den 24 januari 2017

Av bandystars - 24 januari 2017 05:15

Dags för revansch efter den snöpliga förlusten i senaste mötet lagen emellan gäller det att haspa bakdörren denna gång när det kommer hemvändare på besök. Denna gång har de X:et med sig som skrivit på läser vi i husorganet. Kan vi utan att ljuga det är mestadels stjärnor som skall visa upp sig hoppas vi att efter matchen är riktiga Stjärnor som står kvar längst på isen och mottar supporternas hyllningar.

   

Kopierat från husorganet ang X:et framtida satsning

Det var bara spikat i tre matcher från början. Men Stefan Erixon kommer att spela för Tjust Bandy under resten av säsongen. "Jag vill bidra", säger Erixon.

 

Det slog ner som en bomb strax innan nyår när Tjust Bandy presenterade Stefan Erixon som ny spelare i laget.

Då var det klart att den tidigare VM- och SM-guldmedaljören skulle vara med i tre matcher, och därefter var det öppet.

Nu har Tjust och Erixon kommit överens om att fullfölja säsongen tillsammans.

Snacka om jackpot för Tjust Bandy.

– Det känns jättebra. Jag tyckte att det var så roligt att få vara med under den intensiva tiden jag var med laget, så jag ville fortsätta under en längre tid, säger Stefan Erixon som under torsdagseftermiddagen var på väg från Stockholm till Tjustvallen för kvällsträning.

– Spelschemat är passande framöver, så det ska gå att lösa för min del.

Hur kändes det för egen del i de matcherna du spelade?

– Med tanke på att jag inte har tränat ordentligt på två år, så var det okej. Det är inte lätt att komma hit när spelet är mycket mer fram och tillbaka än vad jag är van vid sedan tidigare. Jag känner att jag har mer att ge, även om division 1 södra är en bra serie. Det går inte att ta bollen och åka igenom själv, laget måste fungera som en enhet.

Stefan och Tjust Bandy har sju matcher kvar att spela på säsongen.

– Jag vill bidra. Både spelmässigt, men också prata mer med de yngre spelarna i laget. Det finns mycket potential i hela gruppen. Vi ska försöka se till att få bort dipparna. Man kan bli hårt straffad på misstag i den här serien, säger Stefan Erixon.

– Som mittfältare har man ett stort ansvar att värdera de olika situationerna. Ibland är det klokast att hålla i bollen ett tag, det måste inte gå i 300 kilometer i timmen hela tiden, säger Erixon.

Tjust Bandys tränare Thomas Fransson gläds åt att Erixon spelar säsongen ut för moderklubben.

– Väldigt roligt för allihopa. Vi är glada över att han vill fortsätta med oss. Stefan kommer att ha en uppåtgående formkurva ju fler matcher han gör, säger Fransson.


Presentation


Bandystars en supporter långbortistan som följer sina stjärnor från sin position andra sidan det småländska höglandet och ibland så möts de uppe på platån när bortamatchen är närmare en hemmamatch.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bandy div 1

Besöksstatistik

Bandy div 2 + övrig bandy

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards