Alla inlägg den 28 maj 2015

Av bandystars - 28 maj 2015 00:15

Alexander Sannikov ser fram emot att få en ny utmaning i Tjust Bandy. – Jag tackar Gud för att allt löste sig så här, säger ryssen till VT

Det var en bomb som briserade i förra veckan när det blev klart att Alexander Sannikov hade gått till Tjust Bandy. Han lämnade därmed Tjusts stora rival Målilla efter sex säsonger där han haft en bärande roll i laget.

28-årige Sannikov har varit omtyckt i Målilla, och har själv trivts alldeles utmärkt i föreningen. Det var därför många som blev förvånande när övergången blev känd.

Det finns en historia bakom Alexander Sannikovs beslut, och han berättar den för Västerviks-Tidningen. Den stora nyckeln bakom detta är hans familjs välmående.

– Min fru har alltid ställt upp för mig. Hon har fått tacka nej till jobb massor av gånger på grund av att jag har tränat och spelat matcher. När mitt kontrakt nu hade gått ut med Målilla bestämde jag mig för att det var jag som skulle anpassa mig efter henne, det är hon värd, säger Alexander.

I slutet av mars hörde Tjust Bandy av sig och kollade läget med Sannikov. De visade stort intresse, och erbjöd en helhetslösning för familjen Sannikov som förutom Alexander innefattar hans fru Ella och sonen Filip.

– Ella behövde ett jobb på dagtid, och det får hon nu. Jag själv kommer att jobba som idrottslärare i Överum, vilket känns jättekul eftersom jag har en utbildning till det som jag fick i Ryssland. Jag trivdes bra på jobbet i Målilla, och det enda som hade fått mig att byta jobb var just det jag hade utbildning till. Tjust Bandy har hjälpt till med allt, säger Alexander Sannikov.

Sannikov har fått många reaktioner på sitt klubbyte, såväl glada som upprörda tillrop.

– Det är många som har sagt negativa saker om mig som spelare, men det är bara bra, då vet jag vad jag måste förbättra. Men jag måste säga att jag har fått mycket stöttning också. Många tycker att jag gör helt rätt, säger han.

– Jag vill tacka Gud för att allt löste sig så här. Han besvarade mina och min frus böner.

Alexander Sannikov har skrivit på ett treårskontrakt med Tjust Bandy som ser ryssen, som pratar god svenska, som en nyckelspelare framöver.

Du har mött Tjust Bandy otaliga gånger med Målilla, vad är din bild av laget?

–  Ett starkt och bra lag. Det har alltid varit tuffa matcher mot Tjust, man har verkligen fått ge allt för att ha en chans. Det finns bra historia, tradition och intresse i Gamleby också vilket är roligt. Tjust är alltid i toppen av division 1 och att de satsar mot Allsvenskan är så klart spännande att vara en del av.

Presentation


Bandystars en supporter långbortistan som följer sina stjärnor från sin position andra sidan det småländska höglandet och ibland så möts de uppe på platån när bortamatchen är närmare en hemmamatch.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bandy div 1

Besöksstatistik

Bandy div 2 + övrig bandy

RSS


Skapa flashcards