Alla inlägg den 6 februari 2015

Av bandystars - 6 februari 2015 22:00

Tjust blev förnedrade till slut med tvåsiffrigt. Fast skall sanningen fram det finns andra lag som fått lämna Råslätt med svansen mellan bena men detta går inte att förklara. Som tur var det endast 20 åskådare och Tjustfansen var nog hemma och slapp se detta

1 -0 efter 3 min 2 – 0 efter 5 min 3 – 0 efter 9 min 4 – 0 innan kvarten var slut och tog timeout men det blev 5 – 0 efter 26 min detta var ett självmål dessutom också. 6 – 0 efter 31 min Tjust fullständigt under isen denna afton först efter 38 min reducera Tjust till 6 – 1 och då vaknar Tjust till liv ny reducering 6 – 2 efter 41 min

Sent skall syndaren vakna 6 – 3 efter 43 min spel  Tjust reser sig mot slutet och kanske kan de prata ihop sig under halvtidsvilan

Skott: 3/4 Hörnor: 3/8 Straffar: 0/0 Frislag: 2/6 Utv: 10/0

Andra halvlek

En match som såg ut att vara över har plötsligt blivit en match och när Tjust reducera till 6 – 4 efter 56 min då är det match på nytt.

Månsarp är dock inte att leka med och har fått vittring på en seger och ökar på sin ledning efter 70 min till 7 – 4 och i bara farten 8 – 4 i 71:a min Tjust mer eller mindre gett upp

9 – 4 efter 83 min väntar alla på slutsignalen en tröttnade direkt och åkte och satte sig i snickeboa

Tröstmål 9 – 5 efter 88 min kommer förnedringen tvåsiffrigt 10 – 5 efter 91 min

11 – 5 i 92:a min

Hur detta kunde inträffa lär det bli diskussion om, framförallt vilka spelade fanns på isen i Månsarp men följer bara de reglerna så är det väl okey

Elitrapport

Matchrapport

Av bandystars - 6 februari 2015 21:30

En match som innehöll det mesta och framförallt något att spela om Malmbäck tog ledningen ganska så omgående men Målilla kvitterade på straff nästan direkt.

Målilla visade upp sin bästa sida och går på adrenalin för högtryck. Vilket Malmbäck fick erfara och drog på sig utvisningar som resulterade till slut med att Målilla tar ledningen. Dock kunde Malmbäcken kvittera i slutminuten av halvleken.   

Skott: 1/0 Hörnor: 6/1 Straffar: 1/0 Frislag: 2/3 Utv: 0/20

Andra halvlek

Malmbäck tar ledningen efter 49 min spel och ökar sen på denna till 4 – 2 efter 55 min spel Matchen väger verkar det som Malmbäck spelar på marginalerna och drar på sig utvisning Målilla missar ett par hörnor börjar tiden rinna iväg.

Dess längre matchen led bevakade Malmbäck sin ledning även om det blev lite smågrinigt mot slutet och det blev många tilläggsmin. Visar de är serieledare och kan vinna på uteis också när de fastställer slutresultatet först 2 – 5 i 92 :a min och 2 – 6 på straff   

Elitrapport

Matchrapport

Av bandystars - 6 februari 2015 21:30

Match om att undvika bli indragen i strid kring nedflyttningsstrecket. Var det Waggeryd som tog tag i matchen och hade en komfortabel ledning efter första halvlek med 3 – 1 Skott: 3/1 Hörnor: 5/2 Straffar: 0/0 Frislag: 14/13 Utv: 0/10

Andra halvlek

Waggeryd ökar på sin ledning till 4 – 1 efter 49 min. Öjaby har dock inte gett upp och reducera i 58 4 – 2 och i 60 min till 4 – 3.
Plötsligt så är det match på nytt. Timeout för Waggeryd som snacka ihop sig och kan öka på sin ledning till 5 – 3 efter 66 min  

Öjaby ger inte upp reducering 69 min 5 – 4 och i 79 min kvittera Öjaby till 5 – 5 och hade nu vänt ett 4 -1 underläge får Bandystars att tillägga imponerande.

Mer imponerande är att Öjaby tar ledningen i matchen efter 84 min

6 – 6 kvitterat på straff i 87 min

Elitrapport

Matchrapport

Av bandystars - 6 februari 2015 21:30

Inga mål i första men visst det fanns chanser för båda lagen Skott: 2/6 Hörnor: 4/3 Straffar: 0/0 Frislag: 10/6

Andra halvlek.

Bore inleder bäst och tar ledningen i matchen efter 52 min spel. Lyckan skulle dock inte bli långlivad då kvitteringen kom direkt i 53:e min

Matchen fösta utvisning drabbar Bore och då tar Å/T ledningen i matchen och sen börjar det bli allt mer grinigt på isen.

Bore skapar ett par ypperliga tillfällen men det är Å/T som gör mål och ökar på sin ledning till 3 – 1 i 74:e min och Bore tar timeout

Reduceringen kom efter 87 min och ett hopp tändes i Bore inför de sista minuterna av matchen. Men  missar först en hörna och sen har Å/T ett skott på mål kommer kvitteringen efter 92:59 och 3 – 3 .

Delad pott rättvist kanske sett till tabellplaceringen

Elitrapport

Matchrapport

Av bandystars - 6 februari 2015 00:15

Fredag 6 februari Kl.19:30

Bore - Åby/ Tjureda
Match i mittenriket där vinnaren bör säkra kontraktet.


Waggeryd – Öjaby
Match om att undvika bli indragen i strid kring nedflyttningsstrecket.


Målilla – Malmbäck.
Målilla är heta på gröten nu och går på adrenalin för högtryck, kan fast det krävs några om och om försöka få tag i ett halmstrå att vara med om striden om en kvalplats. Malmbäck trivs inte på uteis har vi sett men flåset i nacken måste de slå vakt om sin kvalplats nu.


Månsarp - Tjust denna match börjar Kl.20:00
Månsarp under strecket och kan bli kvar där efteråt. Tjust under kvalstrecket till en eventuell kvalplats kan också vara kvar där vid en förlust och därmed förlora kontakten med toppduon.

Presentation


Bandystars en supporter långbortistan som följer sina stjärnor från sin position andra sidan det småländska höglandet och ibland så möts de uppe på platån när bortamatchen är närmare en hemmamatch.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10
11
12
13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bandy div 1

Besöksstatistik

Bandy div 2 + övrig bandy

RSS


Skapa flashcards