Alla inlägg den 17 april 2014

Av bandystars - 17 april 2014 07:58

Skirö/Nävelsjö spelar förvisso inte i ettan längre men Bandystars har lite koll på dessa fortvarande detta via VP.

Skirö/Nävelsjö har gjort klart med två nya tränare.En offensivpjäs som spelare – tillsammans med en gammal libero, ska leda den allsvenska nykomlingen i vinter. – Jag tror det kommer bli kanon, säger Skirö/Nävelsjös ordförande Stewe Jonsson.

I våras tog Skirö/Nävelsjö steget upp från division 1 till allsvenskan. Nu har klubben gjort klart med två nya tränare. Det handlar om den före detta VBK-liberon Andrej Sannikov, och den före detta Skirö/Nävelsjö-spelaren Daniel "Glasarn" Gustafsson. "Glasarn" spelade förra säsongen i Målila. Nu ska han fungera som assisterandetränare till redan nämnda Sannikov.

– Jag tycker att det känns som en rolig och spännande utmaning, säger Sannikov.

Den forne liberon menar att han inte bara kommer att fokusera på försvarsspelet i vinter. Han tror sig veta vad nyckeln blir för lagets utveckling.

– Vi får kolla lite i början vad som behöver förbättras. Sen får vi försöka utveckla de delar som är mindre bra, säger han.

Vad tror du om Skirö/Nävelsjös chanser i allsvenskan?

– Vi har bra möjligheter att bli ett ganska bra lag tror jag, säger Sannikov.

Kommer du att snäppa upp mängden av träning?

– Det är klart att det blir mer träning och det tror jag att alla killarna är villiga till. Jag tror att alla är inställda på att satsa fullt ut, säger Sannikov.

Det är ditt första uppdrag som tränare, vad ser du som din styrka som ledare?

– Det är självklart väldigt svårt att säga. Det ska bli intressant att se hur det fungerar nu. Jag är van att spela själv nu ska jag försöka styra andra och det kommer att bli en rolig utmaning. Jag tror att jag kommer lära mig mycket under den här säsongen, säger Sannikov.

Skirö/Nävelsjös ordförande Stewe Jonsson är mycket nöjd med klubbens nya tränarpar.

– Sannikov har spelat på elitnivå. Han har enorm erfarenhet och kunskap. "Glasarn" har varit med länge på den här nivån, han har spelat i vårt lag och mot vårt lag, "Glasarn" var sådan som spelare när han var här senast att han kom med mycket bra idéer, jag tror att det kommer att bli kanon, säger han.

Träningsmängden nyckeln

Jonsson menar att klubben behöver framförallt Sannikovs kunskaper vad gäller träning och uppbyggnaden av försäsongsträning, nu när laget tagit klivet upp i allsvenskan.

– I vintras var det nära att vi slarvade bort seriesegern eftersom vi drogs med skador och truppen blev väldigt tunn i perioder. Jag tror att Sannikov kommer införa en ny dimension i inte minst försäsongsträningen som vi kommer att trappa upp rejält. Efter en väl genomförd sommar så tror jag att vi nästa år inte kommer ha lika mycket skador, säger Jonsson.

Presentation


Bandystars en supporter långbortistan som följer sina stjärnor från sin position andra sidan det småländska höglandet och ibland så möts de uppe på platån när bortamatchen är närmare en hemmamatch.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bandy div 1

Besöksstatistik

Bandy div 2 + övrig bandy

RSS


Skapa flashcards