Alla inlägg den 18 mars 2014

Av bandystars - 18 mars 2014 20:25

Ryktet säger att spelarna Sebastian Nilsson, Simon Skoogh och målvakten Jussi Aaltonen lämnar Tjust efter att man åkt ner till div1.

Tjust Bandy lämnade Allsvenskan.

Hugo Johansson har redan lämnat Tjust Bandy.

Frågan är vad som händer med resten av truppen?

Ny klubb är dock oklart!

Det råder stor osäkerhet kring Tjust Bandys visioner nästa säsong. Och inte minst över hur spelartruppen kommer att utformas. VT-Sporten kollade läget med tre tongivande pjäser för att se hur deras tankar snurrar inför framtiden.

Mittfältskuggen Simon Skoogh hade inför den nyss avslutade säsongen ett kontrakt över 1+1 år. Han har dock valt att bryta opinionsåret, även fast han inte stänger dörren helt till Tjust Bandy.

– Jag vill ha mer betänketid. Det är ett viktigt beslut att ta var jag ska spela nästa säsong. Och direkt efter kvalet var inte bandy det första jag ville tänka på direkt, säger Simon Skoogh.

Ett antal klubbar, både i Allsvenskan och division I, har redan hört av sig till Simon Skoogh och visat intresse för hans tjänster.

– Det är klart att jag vill spela så högt upp som möjligt. Jag kände att jag kom in i det allsvenska spelet och att jag håller där. Samtidigt har jag jobb i Åtvidaberg och ska jag flytta, måste det lösa sig med nytt jobb, säger Skoogh som under tre år har pendlat till träningar och matcher i Gamleby.

– Det skulle kännas tråkigt att lämna Tjust när klubben åkte ur. Men innan jag tar ställning om hur det blir med Tjust för min del, så vill jag höra om klubben tänker satsa på att ta sig tillbaka till Allsvenskan direkt.

En annan mittfältare, Sebastian Nilsson, hoppas få klart med klubbadress för 2014/2015 inom maximalt två veckor.

– Jag hatar att gå och vänta och vill ha det klart så snabbt som möjligt. Om jag ska skriva på för Tjust vill jag veta vilken tränare de kommer att ha, jag antar att de letar efter en ny för fullt, säger Sebastian som inte heller står utan alternativ:

– I stort sett direkt efter sista matchen mot Skirö–Nävelsjö ringde fyra klubbar och hörde sig för.

Sebastian Nilsson har pendlat från Oskarshamn tillsammans med Johan Andersson – och Sebastian Hägerström under knappt halva säsongen – till Gamleby.

– Det lär bli så att vi tre spelar ihop nästa säsong också. Om det blir i Tjust Bandy eller i en annan klubb får vi se, säger Nilsson.

Målvakten Jussi Aaltonen har inte lika bråttom som Sebastian Nilsson när det kommer till att bestämma var han ska spela.

– Det enda jag vet är att målsättningen är att spela kvar i Sverige. Jag har gjort många säsonger i finska ligan och vill fortsätta i Sverige, det är roligare här, säger Jussi och lägger till.


– En allsvensk klubb har pratat med mig, men det var inget mer än att kolla läget bara. Givetvis vill jag spela så högt upp som möjligt i seriesystemet, men det är viktigt att jag har ett jobb vid sidan om bandyn, säger Jussi som ska jobba kvar i Västervik fram till sommaren som ska tillbringas i Finland.




Presentation


Bandystars en supporter långbortistan som följer sina stjärnor från sin position andra sidan det småländska höglandet och ibland så möts de uppe på platån när bortamatchen är närmare en hemmamatch.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bandy div 1

Besöksstatistik

Bandy div 2 + övrig bandy

RSS


Skapa flashcards