Alla inlägg den 23 februari 2014

Av bandystars - 23 februari 2014 08:42

Stjärnorna spellediga igår begav sig Bandystars ut på resande fot och ett återbesök på Sjöaren. Där serverades gott kaffe och en god kaka och ett tips varför inte göra en stjärnkaka liknande denna ,en kladdkaka i botten och cocos ovan mycket god kan jag tillägga

  
En arena jag senast besökte 2012 och en oförglömlig match mellan Frillesås – Stjärnan som slutade 4 – 4 som tog 5 timmar att spelas då ett snökaos ställde till det rejält. Match fick först skjutas upp och sen fick den spelas 3*30 min.  På Sjöaren trivdes Stjärnorna och har aldrig förlorat någonsin där. 2008 vann de med 3 – 2 och 2010 blev det 8 – 5 och jag hade aldrig sett Flammorna vinna.
Så det blev var ett kärt återbesök och Stjärnan är inte bortglömda. Tog inte många minuterar förrän företrädare för klubben började berätta både det ena som det andra för mig. Tror mig veta det mesta idag varför Flammorna åker ut från allsvenskan och även hur de skall försöka komma dit på nytt. Fast detta skall jag inte avslöja externt men de jagar stjärnor kan jag avslöja.
Bandymatchen då
Det var klart att Frillesås åker ut och Tjust Bandy får kvala för att få spela kvar i allsvenskan nästa år. Detta var klart inför matchen fast det fanns tillresta supporters som satt och kalkylerade att Åtvidaberg skull kunna ställa till det var det lika osannolikt att IF Stjärnan skulle bli serieetta.

Det som sen utspelades på isen är det svårt att drar några egentliga slutsatser. Spelmässigt var det Frillesås som vann matchen med ett flertal fina spelmål. Tjust satsade mycket på genom åkningar och flippar över mittfältet, var det två lag i botten av serien som mötes och jag kan förstå varför båda lagen hamnade där nere i serien. Märks ändå att det är bättre spel och snabbare i allsvenskan än i div 1

Tjust får en ny chans att klarar sig kvar är det i så fall på rutin och styrka de klarar detta då det finns enskilda spelare som syntes och en målvakt som räddade de från fler baklängesmål. Stod det en annan på andra sidan denna dag som också fick visa upp sig i sitt mål. Vilket tyder på att försvaren var både si och så med.

Det finns några överlöpare från våra stjärnor som tror isen är blankare hos andra. Då jag förträngt deras prestationer så jag skall inte vidareutveckla om dessa har utvecklas sen de lämnade fadershuset. Men ”herre du milde” vilka gnällspikar det fanns på isen och snickarboa de fylldes på med spelare som uppträdde olämpligt. När alla gnällt färdigt var det dock flammorna som var gladast efter matchen då de vann till slut med 6 – 5.

Presentation


Bandystars en supporter långbortistan som följer sina stjärnor från sin position andra sidan det småländska höglandet och ibland så möts de uppe på platån när bortamatchen är närmare en hemmamatch.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bandy div 1

Besöksstatistik

Bandy div 2 + övrig bandy

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards