Alla inlägg den 15 februari 2014

Av bandystars - 15 februari 2014 18:10

Stjärnorna tog sin femte raka seger och åter igen lyser Stjärnan högst upp i tabellen men serien är inte slutspelad tycker Bandystars NJUT mina STJÄNOR

TabellTotalt
LagSVOFGM-IMDP
 
IF Stjärnan16102482-612122
Skirö-Nävelsjö BS15101480-483221
Åby/ Tjureda IF15101466-422421
BK Derby Bandy1592480-552520
Målilla GoIF Bandy1582581-542718
Malmbäcks IF1581677-581917
BK Bore15301241-88-476
Waggeryds IK15221136-87-516
Månsarps IF15211236-86-505

Stjärnorna kan bara njuta så länge dessa matcher inte är spelade och det kommer att krävas under i den för att stjärnorna lyser där uppe efteråt.

Bandystars återkommer under veckan med spekulationerna OM och OM

Av bandystars - 15 februari 2014 17:06

Resultaten ramlade in under fredagen och lördagen och plötsligt så öppnar det sig för att vi ånyo kan få se Stjärnorna återigen i serieledning efter matchen.
Samtidigt så vet Bore vilka förutsättningar som gäller i att undvika att ramla ur serien. Utan att gå in på detaljer är det bra förutsättningar att det skall bli en spännande match.
Bandystars hade helst sett att han varit på plats men avståndet mellan oss t.o.r till denna match 62 mil insåg jag faktum att det får bli datorn istället.

Hur gick det.
Stjärnorna på hugget direkt skapar både hörna och skott på mål i 1:a minuten blev det ändå Bore som anteckna sig först i målprotokollet i den 7: min via om jag inte missminner mig en överlöpare Peter Berglund passningen Kristoffer Lundgren.

Utan att se det verkar det vara Bore som tvingas backa hem och satsa på kontringar och att vara effektiv har de övertaget i mål är det Stjärnorna som arbetar sig framåt och får iväg ett skott på mål i 8 : min.

Matchen första utvisning kom efter 17 min och det är Viktor Ohlsson i Bore som åker ut för en bentackling. Vänder spelbilden och det är Bore som skapar tillfällen, 2 skott på mål och en missad hörna.
Efter denna missade hörna får Valerey Savichev tag i nystandet och skicka iväg en passning till Ivan Ushakov och vi vet han vet var målet befinner sig kvittera Stjärnorna matchen till 1 – 1 i 22: matchminuten.

Stjärnorna maler på skapar hörnor i 23: min o 25: min skott på mål i 26: min svänger det också och Bore har skott på mål i 27: min. Nog kan jag hävda att nu är det vindrutsbandy för i 29: min skott på mål för Stjärnorna och sen en hörna i 30: min.

Utan att sett detta men kan tänka mig att Sebastian Karlsson bryter ett anfall från Bore direkt efter hörnan och skickar fram nystandet till Valerey Savichev som sätter detta i Bore målet nätmaskor och Stjärnorna har vänt matchen och tagit ledningen med 2 – 1.

Bore ger inte upp skott på mål i 32:a min.
Stjärnorna kontra hörna i 33 min och biter sig fast ny hörna 34:e min som resultera i ett skott på mål, ny hörna 35: min
Då svänger det på nytt Bore skott på mål i 36: min och hörna i 37: min verkar Bore ha lite kontroll på matchen en stund sticker Stjärnorna upp och skapa en hörna i 41: min.

Trötta Bore spelare tar till ojusta medel och Jimmie Josefsson utvisas tid 42,09.  

Stjärnorna med en man får en ny chans med ett skott på mål i 44:e min. Därefter utvisas på nytt Viktor Ohlsson i Bore för olämpligt uppträdande.
Stjärnorna får därefter en hörna men idag sitter inte några hörnmål. Fast det återstår en halvlek och Stjärnorna är nu serieledare.

Andra halvlek.

Nu är det Bore som är mest taggade i matchinledningen och skapa ett skott på mål och en hörna direkt i 45: min nytt skott i 46:e min.

Stjärnorna vaknar till liv och skapa en hörna i 47: min och en ny hörna i 51: min men det vill sig inte. Trotts Stjärnorna har två spelare mer på isen stretar Bore emot, men detta kan bli ödesstiget dess längre match pågår och de tvingas lägga all sin energi att försvara sig. Börjar dessutom elitrapport att flippa ut och det ändras på inskrivit.
Oavsett Stjärnorna verkar inte kunna utnyttja sitt övertag Bore får en hörna i 56 min.

Sen klanta sig Stjärnorna och åker på en lagvarning. I 57: min men visar också upp att de har siktet på målet men där stod en målvakt i vägen i 57: min.
Nytt anfall av Stjärnorna i 58: min Denis In-Fa-Lin skickar iväg nystandet till Ivan Ushakov och som seden är sätter han nystandet i mål när han ser målet är beläget. 3 – 1 till Stjärnan.

Nu hörna för Stjärnorna i 62: min blir det replik av Bore i 63:e min som passar på att skjuta ett skott på målet också men där står en Stjärnmålvakt.

Stjärnorna börjar nu dominera matchen skott på mål i 67: min ånyo missad hörna i 67: min och en ny hörna i 68: min men denna skiljer sig åt alla de andra. Den sitter i målmaskorna och detta också via spelare vi kanske inte förväntar oss passningen från Valerey Savichev och där står Tobias Bäckman och skjuter nystandet i målet 4 – 1 till Stjärnorna.

Tobias Bäckman anteckna sig ganska omgående i protokollet då han blir utvisad i 71: min blir det Bore som också visar sig i protokollet. Två snabba skott mot målet tid 72,00 och tid 72,10. Hörna tid 72,21 skott på mål tid 72,49 men allt rinner ut i inget.
Istället är det Stjärnorna som vänder på matchen och skott på mål i 73: min som går till hörna men dessa är lika resultatlösa som Bore anfall.

Kvarten kvar och matchen ser ut att glida Bore ur händerna, då händer det Andreas Johansson skickar nystandet till Ronnie Polgar Gegerfeldt som reducera till 2 – 4


Stjärnan skott på mål i 78. Min i 80: min tackar Denis In-Fa-Lin för matchen om inte Bore gör mål förstås. Chansen fanns Bore får en hörna i 81: min och skott på mål i samma min.


Istället är det Stjärnorna och via Tobias Bäckman som skickar nystandet till Valerey Savichev i 83: min som ökar Stjärnornas ledning till 5 – 2 och matchen är mer eller mindre en transportsträcka.

Kunde Stjärnorna göra hörnmål ville inte Bore vara sämre och när de får tillfället i 87: min passar Ronnie Polgar Gegerfeldt nystandet till Kristoffer Lundgren som reducera till 3 – 5.


Trötta spelare som inte hänger med i 88: min utvisas Christian Åström för en bentackling och i 90: min då blir Ivan Ushakov sur och utvisas för sabotage.

 

Stjärnorna vinner matchen och är i serieledningen med 22 poäng inför sista omgången som de får följa vid sidan om. Bore får kriga i sista omgången och en seger för Bore över Skirö-Nävelsjö den skulle ge eko i Bandy-Småland.

Matchrapport

Av bandystars - 15 februari 2014 15:01

Något annat handlade det inte om i matchen mellan Derby – Åby/Tjureda.
Derby hemmastarka obesegrade på Stångebro har 20 poäng och en vinst innebär 22 poäng och en kvalplats i praktiken nästan klar.
 Åby/Tjureda bortastarka 19 poäng förre matchen får 21 poäng och då med i toppstriden om kvalplatsen i sista omgången. Oavgjort innebär teoretisk möjlighet.

Hur gick det.
Tolkat efter elitrapport var det vindrutsbandy mestadels och hörnorna duggade tätt för båda lagen stack de emellan med mål också.
Å/T tog ledningen i matchen i 2:a min, dröjde det till 17:e min innan Derby kvitterade.
Därefter utvisas en i Å/T och Derby får ett övertag och tar ledningen i 25; min. Styrkta av detta gör Derby ånyo mål i 27: min.
I 30: min är det tags för en från Derby att bli utvisad verkar det som ändå det är Derby som har spelet och när de klarar av detta känner sig säkra slappna av sticker Å/T upp och reducera i 43:e min och fastställer halvtidsresultatet till 3 – 2 och sett i tabellen har Derby nu 2 poäng och det ser ljust ut. Å/T har missat tåget.

Andra halvlek.

Spänningen blev plötsligt olidlig Å/T kvittera till 3 – 3 och det hann inte gå mer än 2 minuter in på andra halvleken. Blir det ställningskrig och 101 supporters på läktaren stönar och stånkar för det händer inget framåt. Frislagen haglar som spön på isen och först i 69: min lyckas Derby komma fram och skapa något fast det blev en resultatlös hörna av detta.

Det skulle hinna gå 5 minuter till innan Å/T anteckna sig och detta gör de med besked för 75: min tar Å/T ledningen i matchen med 4 – 3 och Derby väljer att ta timeout.

Därefter är det Derby som sätter in en högre växel skapar ett flertal resultatlösa hörnor och hemmasupporters är förtvivlade i frustationen och tiden rinner iväg. Blir det att i sista hemmamatchen som förlusten på hemmais kom men kanske inte oväntat då motståndaren toppar bortalistan.

Rättvisst eller inte oavsett kampen om kvalplatsen ökar då Derby står kvar på 20 poäng. Ökar Åby/Tjureda på sina till 21 poäng och nu kan vi börjar spekulera inför sista omgången återkommer Bandystars efter Bore – Stjärnan matchen  

Matchrapport

Av bandystars - 15 februari 2014 07:08

Blir det sista matchen för våra Stjärnor denna säsong eller blir det ett målfyrverkeri och de kan sitta i kavaj nästa helg och ta en kvalplats och kanske t.o.m en serieseger om men och om och mycket tur spelar in. Bortsett från vår egen match mot Bore så gäller det att hålla ett öga på matchen innan mellan Derby – Tjureda.

En som inte får vara med i slutstriden är Målilla, de svek och ville inte vara med i slutstriden om seriesegern eller en kvalplats. Om nu detta berodde på att våra Stjärnor hällde grus i deras maskineri i föregående match och det gnisslade i lagmoralen och de orkade inte stå emot ett Skirö-Nävelsjö som kom med minsta möjliga marginal av spelare och körde över Målilla helt enkelt.
Enkelt och enkelt är kanske lite ironiskt påstående från min sida för i årets serier är det tillfällena som avgjort skillnaden mellan vinster och förluster.
 
S-N har haft siktet inställt på en topplacering är det Oskarshamnarna som stått upp mot S-N och i rådande stund har inte S-N tagit några poäng av våra Stjärnor eller Bore och detta kan bli räddningen för Bore som möter S-N i sista omgången och därmed säkra en plats i div 1 till nästa säsong.

För det är väl inte så att Bore skall fixa detta idag mot våra Stjärnor i ett hett lokalderby där det kan bli stormigt också inte bara bokstavligt på isen utan i luften också då det enligt väderleksrapporten kan bli blåsigt på östsidan i eftermiddag. Lär inte Bore lägger sig ner i skydd och friviligt sätta sig platt på isen och detta lär inte våra Stjärnor göra eller finns det orosmoln för motiveringen inför matchen.
Det finns väl ingen anledning att ge Bore en hjälpande hand för att fixa kontraktet utan försöka se det egna ljuset i tunneln oavsett Derby – Åby/Tjureda som möts i en match som Stjärnorna troligen är medvetna om resultatet och förhoppningsvisst kan detta bli tändvätska för våra Stjärnor att ta sin femte seger och sätta press på de övriga 3 eller kanske bara 2 lagen som då kan vara inblandade i slutstriden är det fortvarnade teoretiskt möjligt att knipa en andraplats. Men då krävs det att vi får se ett målfyrverkeri från våra Stjärnor.

Presentation


Bandystars en supporter långbortistan som följer sina stjärnor från sin position andra sidan det småländska höglandet och ibland så möts de uppe på platån när bortamatchen är närmare en hemmamatch.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bandy div 1

Besöksstatistik

Bandy div 2 + övrig bandy

RSS


Skapa flashcards