Alla inlägg den 10 februari 2014

Av bandystars - 10 februari 2014 00:15

Det är med en viss stolthet vi nu alla stars kan se våra Stjärnor ligga där uppe i toppen där våra förväntningar funnits hela tiden de skulle befinna sig. Detta har de förvisso också varit, problemet har dock varit en haltande tabell där i stort sätt 6 lag hela tiden befunnit sig har placeringen varit lägre en tid.

Hade det nu inte varit p.g.a den snöpliga genomklappningen borta mot Månsarp då hade Stjärnan lyst klarast. Nu får vi istället acceptera faktum och det gäller att avsluta med flaggan i topp i sista matchen den i ett hett lokalderby mot lokal konkurrenten Bore på lördag.

Stolt kan jag också konstatera att Stjärnorna visat en fantastisk kämpaglöd de senaste matcherna där underläge har vänts till överläge och stå där som slutliga segrare.

Främst vill jag då framhäva matchen mot Malmbäck borta där det stod 5 – 5 i 89: min och en seger med 2 mål på 2 min och sen avgöra detta till 7 – 5 .

Självklart smäller senaste matchen hemma mot Målilla ett snäpp högre där Stjärnorna ligger i underläge med 5 – 6 när klockan visar 90 min och sen på 1 min och 9 sekunder kvittera och vinner matchen med 7 – 6.

Sen har jag visserligen inte sett och följt alla matcher i Stjärnornas historia utan det är först de senaste åren räknat f.r.o.m  året de vann Div 1 och sen via kvalet vann mot AIK upp i allsvenskan tror mig hängt med Stjärnorna.

Matchen vi alla ofta pratat om tidigare var den bortamatchen mot Gripen som Stjärnorna vann med 8 – 7 då Stjärnorna avgjorde matchen när klockan visade 90,20 tror jag nu får bli ned petad till en tredjeplats.

 

Sen tror jag vår store ledare vid sidan om är dessutom stolt över sina Stjärnor på isen också.

Presentation


Bandystars en supporter långbortistan som följer sina stjärnor från sin position andra sidan det småländska höglandet och ibland så möts de uppe på platån när bortamatchen är närmare en hemmamatch.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bandy div 1

Besöksstatistik

Bandy div 2 + övrig bandy

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards