Alla inlägg den 7 februari 2014

Av bandystars - 7 februari 2014 21:29

Se tabellen och beundra vilka som leder DIV 1 Södra.
Nu skall vi njuta av detta det kan förändras fast vi håller tummarna att Månsarp gör en kanonmatch i morgon mot Derby

IF Stjärnan1592477-581920
Målilla GoIF Bandy1482477-492818
BK Derby Bandy1382372-482418
Skirö-Nävelsjö BS1381465-412417
Malmbäcks IF1481575-522317
Åby/ Tjureda IF1381456-371917
BK Bore14301138-83-456
Waggeryds IK13211029-73-445
Månsarps IF13201129-77-484
Av bandystars - 7 februari 2014 20:07

"Vad är väl en bal på slottet..." den kan ju vara trist och tråkig och...alldeles, alldeles underbar!
Lite åt det hållet kände jag mig denna afton framför dataskärmen och försöker föreställa mig ur stämningen är på arenan denna afton. Då det verkade som det var mycket folk på väg in till arenan då matchen först startade 5 senare eller så var det presentationen och ingångsceremonin som drog ut på tiden.


Inledningsvisst verkade det varit Målilla som trivdes bäst på isen och med atmosfären som inramade arenan denna kväll. Satte press mot stjärnornas planhalva och testade sitt skytte ett flertal gånger 4 gånger om vi skall vara nogräknade 3:, 5: 6: och 7: minuten men det blev bommar allihopa.

Första utvisningen kom efter 7,56 (bentackling) och ut i snickarboa åker Erik Karlström i Målilla.
Föga hjälper en utvisning så här i början av en match då alla fortvarande är pigga i bena är det Målilla som återigen testa skottförmågan i 10: min och får sen utdelning på sitt övertag när Tobias Petersson på egen hand ger Målilla ledningen i matchen tid 14,20. Rättvisst svårt att bedöma så här långt ifrån men har ett lag varit framme och nosat så många gånger verkar motståndet gå bort sig till slut.



Var är Stjärnorna en man mer verkar Lodjuren få stryka omkring hur som helst på Stjärnornas planhalva och Målilla får en hörna i 17:e min och den utnyttjar Målilla genom Filip Fransson får den där fina passningen in från hörnflaggan av Anders Harrysson och det är ett faktum det står nu 2 – 0 till Målilla i mål protokollet.


Nu vaknar äntligen Stjärnorna till liv och det ges och tages av varandra lite för hårt ibland och efter 21,36 åker Denis In-Fr-Lin ut för en bentackling. Utjämnat i snickarboa blir det en injektion för Valerey Savichev som skickar fram den där kalaspasset vi är vana vid att se till Ivan Ushakov som sedvanligt också visa han kan göra mål och det är reducerat till 1 – 2.


Nu tände det till i matchen tog det dock inte mer än 3 min så ökar Målilla på sin ledning till 3 – 1 återigen är detta via en hörna och Filip Fransson står där på nytt och skjuter mål denna gång är det Tobias Petersson som slår det där perfekta inlägget.

Ny utvisning för Målilla i 28: min olämpligt uppträdande av Filip Fransson blev han trackad kanske efter målen och snedtände. Kan det varit Ivan Ushakov som retat honom för även han åker ut på 10 min för olämpligt uppträdande.
Troligen var det mycket irriterat på isen för i 29: min visas Denis In-Fr-Lin ut för olämpligt uppträdande, han hann knappt vara inne i 3 min efter sin första utvisning.

Ny hörna för Målilla i 31:a min men nu fanns där ingen Filip på isen så det blev en missad hörna. Irritationen på isen fortsätter eller så hänger inte alla med då David Lundgren i stjärnan åker ut för en otjust tackling skapar dock Stjärnan en målchans men det stannade vid ett skott på mål i 35: min.
Sista 10 min av första halvlek är det ställningskrig mellan lagen och det slutade som regel med att det utdelades frislag till höger och vänster.

Andra halvlek.

Jag skulle inte bli överraskad om det inte läst räfs lite i båda omklädesrummen under pausen att ta det lugnt men gå inte bort er ändå. Domaren är på hugget och visa sin auktoritet.

Målilla på hugget på nytt i inledningen av matchen men Stjärnorna får stopp på anfallen är det mer att ge och ta som gäller bevaka Målilla för det är Stjärnorna som måste anfalla och göra mål för att komma ikapp blir de första 10 min bara transportsträckor upp och ner.

Stjärnan tilldöms straff tid 56,57 och till denna har Christian Åström hunnit hem till, det ryktades före matchen att han hade tidsnöd nämligen. Men säkerheten själv som vi vet Christian brukar besitter även om den har sviktat någon gång. Gör det inte detta denna gång utan sätter nystandet i nätmaskorna så det står en strut i maskorna. 2 – 3 står det i matchen.


Straffmålet blev en injektion i Stjärnorna för det tog knappt 2 min (58,35) för att matchen skulle vara utjämnad 3 – 3 detta via en klassisk manöver av Valerey Savichev. Kan tänka mig stämningen på läktaren den måste varit i extas ibland alla Stars supporters och Lodjuren den lilla svans mer en tuss är inte mycket att stoppa mellan bena som tröst.

Nu är det åka av i matchen som väger och minsta lilla misstag är ödesstiget och Stjärnan skapa en målchans via hörna i 64. Själva hörnan blev väl si och så men det blev troligen kalabalik framför målet och vem håller sig framme om inte vår skyttekung Ivan Ushakov och näta Stjärnans ledningsmål 4 – 3 i 65: min. Som får åskådarna nästa att lyfta taket på läktaren.

Stjärnorna är framme och nosa på ännu ett ledningsmål men det stod någon i vägen för skottet tid 70,55.

Målilla tar timeout tid 67,24 för nu börjar det osa om katta av ilska över att de är på väg att förlora matchen.
Nog verkade det som detta för i 69: min då ökar Stjärnorna på sin ledning på nytt återigen är det Ivan Ushakov som håller sig framme kanske var det en brytning som han brukar kunna snappa till sig och sen brukar det vara kört för motståndarna. Oavsett Stjärnorna är på hugget.

Gick det för lätt kanske, slappna Stjärnorna av något, i alla fall Oskar Nilsson snor nystandet och fixa en reducering för Målilla tid 71,43. Tar det inte mer än knappt 1½ min förrän de kvittera till 5 – 5 denna gång Victor Svensson och nu är det match som det svänger om.


Sista kvarten blir gastkramande Stjärnorna missar chansen på sitt skott i 79: min samma min får Målilla en hörna som de däremot utnyttja och vi får på nytt uppleva ännu ett hörnmål i matchen. Denna gång är det Daniel Gustavsson som nätar inlägget kom från Anders Harrysson och Målilla leder med 6 – 5 när det återstår knappt 10 min av ordinarie tid. Då vet vi dock att det är minst 2 min tillägg i matchen också så allt kan hända.

Stjärnorna ger nu allt och satsa framåt ett skott på mål 84:, och två skott på mål i 85:e min men det står en i vägen hela tiden. Missa en hörna i 87: min

Det är upprorsstämning på läktaren Stjärnsupporters heja på sina kämpa och slit mellan förtvivlan och lodjuren tjuter av glädje när de sina rädda målet från besök. Klockan tickar oroväckande fort längs upp på skärmen och ingen röd text dyker upp 90 min och tilläggs tid då händer det något. Christian Åström skickar en passning till Denis In-Fa-Lin som kvitter tid 90,46 till 6 – 6 Kan nästan höra jublet på läktaren ändå hit över till mig.

Men det var inte jublet över kvitteringsmålet jag hörde utan spiken i kista i matchen 7 – 6 och vem är det som får bli matchhjälte om inte en lite ringrostig efter att fått sitta på läktaren under några matcher Andrej Savchuk 7 – 6 tid 91,50 och matchen är slut

Vilken match detta blev 520 åskådare inte illa och en match fick Målilla vinna detta år nämligen publikmatchen där de toppar den med 587 men Stjärnorna tror jag även ligger trea också i matchen mot Bore och det kan bli en folkfest i returen mot Bore i sista matchen

Grindslanten gav klirr i kassan blev det occkså ännu en Stjärnvinst och ännu en gång till över en serieledare.
Ha överseende om det förekommer lite fel jag vill lägga ut detta omedelbart nämligen

Presentation


Bandystars en supporter långbortistan som följer sina stjärnor från sin position andra sidan det småländska höglandet och ibland så möts de uppe på platån när bortamatchen är närmare en hemmamatch.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bandy div 1

Besöksstatistik

Bandy div 2 + övrig bandy

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards