Alla inlägg den 26 januari 2014

Av bandystars - 26 januari 2014 15:17

Svensk promenadseger finns inte mer att tillägga om den. Mer intressant tycker jag de yttre omständigheterna var.

Matchen spelades på naturis. När hörde vi detta sägas inom svensk bandy. Vi pratar om utomhusarenor med konstfryst och inomhushallar likaså men spela matcher utomhus på naturis måste varit många år sedan detta var vanligt.
 
Nog för jag varit och sett bandy när det var 14 minus var dagens eller rättare sagt kvälls temperaturen där borta 20 minusgrader och dessutom blåsigt vilket märktes på isen när snön blåste av den jag säger bara brrr.

Deras ismaskiner sen då det är lastbilar som dundrar ut på isen häftigt annat mot våra små fyrkantiga lådor som slipar och spola isen.

Av bandystars - 26 januari 2014 09:44

Bandy bandy är det just nu bara här hemmavid och borta i Ryssland pågår Bandy VM får vi se Sveriges matcher via TV 4. Men via webben (med lägsta ADSL hastighet blir bild därefter) hittade jag en utsändning från Ryssland – Kazakstan.
Slutresultatet blev 10 – 1 fick jag bara se andra halvlek och om det var ett busväder stundtals vet jag inte men det såg lite snöigt ut där borta.
Om det sen såg lite snöigt ut verkade åskådarna vara påpälsade rejält med pälsmössor såg jag inga bandyportföljer. Men troligen var det rejält kallt för den ryske målvakten stod och frös då han inte blev sysselsatt och sista kvarten fick han åka ut och blev avbytt.
Spelmässigt var det spel mot ett mål med snygga hörnmål, genom åkningar och passningsspelet gick som på ett snöre mellan klubborna. Ryssarna spelade ut sina motståndare och nog tyckte jag mig kunna avläsa vilken skola våra ryska Stjärnor är skolade i.

Missade ni matchen och vill se den finns den nu på webben och det där med snöigt visade det sig det började snöa under halvlekspausen och förklara varför min bild var snöig. Men ni som missade matchen kan konstatera detta själva via denna länk. Noterade att det finns ganska mycket spilltid där bara en vinjet bild visas.

Om ni sen kanske tycker det är kanske lite svårt att förstå vad de säger. Men kan jag avläsa en bandy match via elitrapport kan jag se spelet via rörliga bilder också

Av bandystars - 26 januari 2014 00:15

Bandy VM och Sverige spelar i Grupp A
TV4 ger bandy-VM rejält med utrymme. Kanalen direktsänder tre av Sveriges gruppspelsmatcher samt semifinaler och finalen från Irkutsk. Premiären spelas mot Finland på söndag (26 jan).
Den som vill se finalen direkt får kliva upp i ottan söndag 2 februari.

Tidsskillnaden gör att matcherna spelas morgnar och förmiddagar svensk tid.
Finalen går kl 06 i TV4. TV4 Sport visar sedan finalen i repris kl 19.
Utöver svenska gruppmatcherna mot Finland, Ryssland och Kazakstan visar TV4/TV4 Sport gruppmötet Ryssland - Finland.

TV4 skickar radarparet Daniel Kristiansson/Pelle Fosshaug till kylan i Irkutsk för att kommentera på plats.

TV-tiderna (sändningarna startar fem minuter före match):
Sönd 26 jan kl 12: Sverige - Finland (TV4)
Månd 27 jan kl 08: Ryssland - Finland (TV4 Sport)
Månd 27 jan kl 12: Sverige - Kazakstan (TV4)
Onsd 29 jan kl 12: Sverige - Ryssland (TV4)
Lörd 1 febr kl 08 och kl 12: Semifinaler
Sön 2 febr kl 06: Final (TV4)

DatumTid UTC+9MatchResultatArena
26 januari 201415:00 Ryssland Kazakstanx-xTrud Stadion
20:00 Sverige Finlandx-xTrud Stadion
27 januari 201416:00 Finland Rysslandx-xTrud Stadion
20:00 Kazakstan Sverigex-xTrud Stadion
29 januari 201416:00 Kazakstan Finlandx-xTrud Stadion
20:00 Ryssland Sverigex-xTrud Stadion

Presentation


Bandystars en supporter långbortistan som följer sina stjärnor från sin position andra sidan det småländska höglandet och ibland så möts de uppe på platån när bortamatchen är närmare en hemmamatch.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bandy div 1

Besöksstatistik

Bandy div 2 + övrig bandy

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards