Alla inlägg den 19 januari 2014

Av bandystars - 19 januari 2014 21:42

4 minusgrader inomhus lika kallt ute var det också var jag tacksam att matchen spelades inomhus för ingen frivillig hade velat spela eller se bandy i dessa vindbyar som rådde. Undra förresten om det inte var liknande väderlek som jag osökt kom att tänka på en match den 12/12-09 och Gripen stod som motståndare. Stjärnorna möte då ett lag som på papperet är bättre än Stjärnorna och lite av denna känsla hade jag inför denna match mot Malmbäck.
Även om jag visste Stjärnorna har vunnit över dessa förr satt det lite i bakhuvudet på mig detta blir en tuff match efter att sett Månsarps matchen och visste att det blivit oavgjort i föregående match.
Dök jag upp som gubben i lådan i Stinsens arena för att kanske sista gången denna säsong få möjlighet att se mina Stjärnor. 17 mil dit och lika långt hem fick jag valuta för min utflykt denna gång. Då jag fick se ett Stjärnlag som aldrig låg under målmässigt fast kanske spelmässigt kämpade de in till sista sekunden.

Matchinledningen stod det och vägde Stjärnorna var tända och pressade motståndarna hemåt öppnade detta dock för kontringar för Malmbäck och Martin fick göra en benparad efter bara någon minut.
Var det dock ingen överraskning när Stjärnan tog ledningen i 8: min genom Filip som jag tro det var på en målvaktsretur efter att en av stjärnorna tagit sig igenom Malmbäcksförsvaret på västerkanten och skickat in nystandet mot målvakten som tvingas lämna retur.
Malmbäck satsade mycket på snabba uppåkningar och Simon hängde inte riktig med och utvisades för bentackling tid 9,51 var detta kanske en liten anledning att Malmbäck till slut lyckades utnyttja en man mer och kvittera i 14 min.

I 22: min utvisas Linus för ojust tackling det spelades tufft bandy och ingen steg åt sidan var vi dock lite oroliga kändes det som Stjärnorna lärt sig av Månsarpsmatchen det gäller att spela sitt spel och utnyttja motståndarnas misstag.
Så när Denis skicka ett pass till Ivan tid 27,50 står det plötsligt 1 – 2. Tid 31,55 utvisas Malmbäcks Adam Eskilsson är det ändå Malmbäck som har spelet via snabba pass och genom åkningar.
Det svärmas titt som tätt kring Martin i målet och försvaret för jobba med hjälp av övriga som kommer till assistans sitter dock kvittering 2 – 2 i 35: min. Blev det nervösa 10 min kvar till halvtidsvila.
Andra halvlek
Malmbäck tar över matchen och pressar Stjärnorna hemåt stod vi där på läktaren och våndades hur detta skall gå. Det var jag själv en som var kommenderad och dennes broder vars namn jag nu glömt bort men en meriterad Stjärnspelare.
Var det som en kalldusch för Malmbäck där Denis i 52: min ger Stjärnorna ledningen, vete i tusan hur det gick till men snyggt var det.
Återigen är det Malmbäck som dominera och det svärmas kring Martin som får återigen jobba tillsammans med försvaret och lyckas styra nystanden ut till resultatlösa hörnor för Malmbäck.
Vi stod där på läktaren och tänkte Malmbäck dominera om Stjärnorna kan sticka upp i några kontringar och göra ett mål till då blir det nerver som säter myror i brallorna på Malmbäck.
Mycket riktigt, kalldusch nr två för Malmbäck när Stjärnorna kontra och får en hörna slår Christian denna perfekt och Denis vispa till den och plötsligt är det 4 – 2 till Stjärnorna. Tre man kan skicka högt också.
Malmbäck fortsätter sin massiva press och kvitteringen i 68: min inte mycket att säga om utan bara att acceptera faktum.
Satte vi hjärtat i halsgropen när Simon utvisas för slag på klubban och Malmbäck får en straff. Var det Roland som sa Martin har tagit straffar för och mycket riktigt han tar straffen.
Malmbäckspelarna såg frustrerade ut och kalldusch nr 3 kom när Christian skickar en kanonpassning från egen kortlinje fram till Ivan som snurrar upp Malmbäcksförsvar och gör 5 – 3 till Stjärnorna helt suveränt pass och mål tid 75,44.
Malmbäck tar timeout och vi börjar bli nervösa på läktaren då Malmbäck har spelet och det är mest spel på Stjärnornas planhalva kämpar Stjärnorna verkligen kommer dock reduceringen till 4 – 5 efter 86,55
Stjärnorna begär timeout för att ge de sista instruktionerna får Malmbäck en hörna i 89:e min och den sitter i nätmaskorna 5 – 5.
Får inte svära men jag och de övriga tänkte nog en hel del skall Stjärnorna tappa matchen eller skall de klara ett poäng då det återstod mycket tid på grund av olika omständigheter trodde jag hjärtat stannade av glädje fnatt tid 92,41 när Filip passa Ivan s som gör 6 – 5 och när det återstår sekunder då snor Ivan åt sig nystandet och passa Valerey som sätter spiken i kistan 7 – 5 till Stjärnorna.

Får verkligen såga jag är imponerad av Stjärnornas kämpainsats många enskilda spelare skall ha en extra stjärna men ingen nämnd ingen glömd, var och en skall ta åt sig av berömmet. Skulle det finnas någon som kan ge mer är det bara att visa detta i kommande match mot Derby. För är det något som Stjärnorna behärskade idag var det att spela ut ett spelmässigt bättre lag och lag som vill spela bandy och det vill Stjärnorna också då blir det sevärda matcher också.

Detta nedtecknat efter hemkomst hur jag upplevde matchen och ni som inte såg matchen kan läsa den här
Elitrapport statistik

Presentation


Bandystars en supporter långbortistan som följer sina stjärnor från sin position andra sidan det småländska höglandet och ibland så möts de uppe på platån när bortamatchen är närmare en hemmamatch.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bandy div 1

Besöksstatistik

Bandy div 2 + övrig bandy

RSS


Skapa flashcards